Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Under forrige fødsel gikk fostervannet ca kl 23. Dro til sykehuset med ambulanse siden hodet ikke var festet. Lite veer og liten åpning fram til ca kl 01:00, hvor vi fikk beskjed om at vi kunne sove og at fødselen sannsynligvis ikke startet "i natt". Det stemte, jeg sov til 8-9 tida morgenen etter.

Barnet ble født i 19-tida, etter at jeg sannsynligvis hadde hatt pressrier i en time før jordmor hadde tid til oss (mange hastekeisersnitt og mye sying), siste gang åpning ble sjekket var det kun 4 cm åpning og da jordmor kom i 18-tida var det full åpning og ungen på tur ut. Det ble ikke tid til epidural, men jeg fikk pudentalblokade.

Jeg forstod på jordmor at hun var bekymret for at pressriene skulle "forsvinne". Hvorfor skjer evt. dette, og er enkelte mer "disponible" for dette. Hvor vanlig er det og hva gjøres dersom pressriene blir borte/ uten virkning. Håper på svar om dette da jeg skal føde igjen om noen måneder.

Det var slett ingen skrekkfødsel, men jeg syntes veldig synd på meg selv etterpå da den ene etter den andre (av jordmødre og andre på føden) tydelig syntes synd på meg fordi vi hadde fått så lite oppfølging.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44036-veer-som-stanser-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...