Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Takk for at du hjelper oss her på dol.

Jeg har noen litt spesielle smerter i underlivet. Det virker som om jeg har vondt i klitoris hele tiden, og at det sprer seg der i fra og til skjedeåpningen.
Er det noe med nervene, eller hva kan det være? 

Jente 20. 

Anonymkode: 1400d...553

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/440678-nerveproblemer-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Etter din beskrivelse kan det dreie seg om vestibulitt/ vulvodyni som er en smertetilstand i det ytre kjønnsorganet (vulva). Noen har konstante smerter, andre har ‘bare’ smerter i forb. med samleie. Man vet ikke sikkert hva tilstanden skyldes, men som du selv er inne på er det nok en slags nervesykdom. Behandlingen er vanskelig, men en del steder i landet fines vulvaklinikker med tverrfaglig team. Det vil være lurt først å få vurdering hos gynekolog for å utelukke andre tilstander som eksem eller allergi. Du bør avstå fra midler til ‘intim pleie’, Vask med babyolje anbefales.

Vennlig hilsen Mette

Se denne linken

http://legeforeningen.no/PageFiles/239577/Når samleie gjør vondt, informasjon Vulvaklinikken.pdf

AnonymBruker

Jeg lurer på om det kan være vestibulitt. Har aldri tenkt på det før, men kjenner meg igjen i noe av beskrivelsen. Spesielt det med å være ordentlig solbrent i underlivet, fordi det føles jo slik. 

Dro faktisk til en privat gynekolog for å få en grundig sjekk, og råd. Det ble skuffende, dessverre. Hun brukte 4 minutter på hele seansen, og mente jeg hadde sopp. Eller, det var ingen funn, men hun sa at jeg skulle prøve Canesten, fordi det sikkert var sopp. Kjøpte Canesten, og bruker det nå, men dette føles ikke som mine tidligere soppinfeksjoner. Ingen kløe.

Da jeg leste det du ga meg her, prøvde jeg masturbasjon mot smertene. Hadde skikkelig plagsomt vondt, og kunne ikke konsentrere meg om tv´n. Fikk to orgasmer, og nå er smerten helt vekk! Etter to måneder. Den kommer vel igjen senere, men kan dette tyde på at det er vestibulitt? Hvis orgasme lindrer den intense solbrenthetsfølelsen? Har du noen andre gode råd mot vestibulitt? Tenker kanskje at medikamenter ikke er aktuelt hvis det ikke er NØDVENDIG, hvis du skjønner. Takk. 

Anonymkode: 1400d...553

Mette Moen, Gynekolog

Så fint at du her behandlet deg selv. Jeg har ikke erfaring med at masturbasjon hjelper. Se det an. Søk til en vulvaklinikk, hvis det kommer tilbake. Mye bruk av Canesten kan kanskje virke fremmende for vestibulitt, så vær varsom med å bruke det, hvis det ikke er nødvendig.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...