Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er på syklusdag 5, og har blitt kraftig forkjølet. Har hatt sterk hodepine og har tatt 200 mg ibuprofen i dag, og forkjølelsesmedisin som inneholder acetaminophen, dextromethorphan HBr og phenylephrine HCI. I tillegg tok jeg en allergipille av merket Benadryl (25 mg diphenhydramine) for å få sove i går natt pga hoste, siden det gjør meg søvnig og trøtt. Er over kneika, men hodepinen gir seg ikke. Kan de 200 mg med ibuprofen gjøre at jeg ikke får eggløsning denne syklusen? Eller er det bare bruk av ibuprofen over lenger tid? Var så dårlig at jeg ikke helt tenkte over at jeg kanskje ødelegger sjangsene mine for å bli gravid med denne medisinbruken. Tar aldri smertestillende eller andre medisiner ellers, bare når jeg er syk. Leser så mye på nett og blir litt engstelig. Er 28 år, stabile sykluser på 28 dager. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/440719-ibuprofen-og-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ibux og tilsvarende medisin av typen NSAID hindrer ikke eggløsning, men kan føre til at egget ikke kommer ut av eggstokken, det blir lissom hengende uten å kunne bli befruktet. Så det er sannsynligvis kun bruk rett før og ved eggløsningen som er uheldig. Du kan ikke merke noen endring på din syklus, så det er bare å se det an. Lykke til, vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...