Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk for første gang satt inn en hormonspiral (jaydess) for 3 år siden . Hadde ca 3 mnd med hormonhelvete, før jeg nådde prevansjonshimmelen/ ingen menstrasjon, ingen pms, ingen bekymring ift graviditet, ingen bivirkninger.  Nå er det på tide å få satt inn en ny, men det jeg lurer på. Av dere andre som bruker hormonspiral, må man gjennom 3 mnd med bivirkninger på nytt, eller vil det ikke skje noe fra eller til ved ny innsetting? 

Anonymkode: 55bb1...63b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/440788-spm-ved-innsetting-av-ny-spiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du fjerner en hormonspiral og samme dag setter inn en ny, skulle det ikke bli noen vesentlig endring. Spiralen gir dog fra seg litt mer hormon i starten. Jaydess er den svakeste, så hold deg til den selv om den må byttes etter 3 år og ikke etter 5 år som  Kyleena som er litt sterkere.

Vennlig hilsen Mette

AnonymBruker
3 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Hvis du fjerner en hormonspiral og samme dag setter inn en ny, skulle det ikke bli noen vesentlig endring. Spiralen gir dog fra seg litt mer hormon i starten. Jaydess er den svakeste, så hold deg til den selv om den må byttes etter 3 år og ikke etter 5 år som  Kyleena som er litt sterkere.

Vennlig hilsen Mette

Tenker jeg skal tåle litt hormoner i starten, men håper det ikke blir som når jeg fikk satt den første inn. Uansett verdt å slippe resten av årene med pms etc, så får vel bare holde ut det som ev. måtte komme. Tusen takk for tilbakemelding 😊

Anonymkode: 55bb1...63b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...