Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest krystal

Hei!

I dag var jeg på sykehuset med min datter på 7 mnd, fant henne i dag med kramper og rullende øyne, jeg trodde mitt verste mareitt var kommet, helt forferdelig, akkurat nå sover hun, hun fikk stesolin i ambulansen innover til sykehuset. Mitt spørsmål er til alle dere med barn med feber kramper eller jordmor, hva er det beste jeg gjør får å ikke oppleve dette igjen ?

I hele kveld har jeg passet på at hun ikke har sovnet i romtempratur over 20c og latt henne ligge i tyn tshirt og truse bare hun fikk en paracet av meg i 8 tiden fordi feberen var 38.10 (lege sa at jeg kunne gi henne en vist den steg over 38.5)

Vi fikk litt dårlig informasjo syns jeg, selv om jeg spurte mye, er det bedre at hun får sove på maven nå (under overvåkning) da er vi i allefall sikre på at ikke no slim sitter fast i halsen eller no slikt, hun hoster også litt, er så veldig usikker på om det er får kaldt eller varmt, er ute etter litt informasjon av foreldre med erfaring hva som kan gjøres for at det ikke sjer igjen eller jormords gode råd. For dette er det værste jeg har vært borti, trodde en stund hun holdt på å dø

Takk på forhånd, og håper på en masse svar

mvh krystal

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44080-feber-krampe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Har heldigvis ikkje erfart det selv, men 2 av min manns søsken hadde det en del da de var små. Derfor har eg alltid vert på vakt, siden det ligger til familien.

Det eg pleier gjera visst ungane har feber, er å la dei sove med så lite kle som mulig, helst berre bleie.

VISST ein då pluselig finn dei med krampar, så har eg lært av svigermor at det er berre til å hiva av dei alle kleda, og ta ein kald dusj med dei. Det er viktig å kjøla dei fort ned. Dette har dei gjort med beggje sine, som var plaga med hyppige feberkrampar, og då går krampane fort over.

Lykke til, og håper du aldri får bruk for rådet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44080-feber-krampe/#findComment-165913
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...