Gjest Bump Skrevet 1. mars 2002 Skrevet 1. mars 2002 Min mann har fått jobb i utlandet og i den forb. har jeg en del spm. Vi har to barn (2 1/2 år og 1 mnd. gamle). Vil jeg beholde barnetrygd og kontantstøtte (5 mnd. igjen m. nr. 1, 11 mnd. til m nr. 2)? Vi må melde flytting til dette landet for å få visum der. Lengden på oppholdet er usikkert (6 mnd-2 år) Jeg er nå i fødselspermisjon, kan jeg overta fars pappapermisjon (4 uker)? Han får ikke anledning til å ta ut denne pga. den nye jobben. Og til slutt; vi planlegger å få nr. 3 ganske snart. Kan jeg gå rett over i fødselspermisjon med nr. 2 til nr.3 uten å måtte dra tilbake til Norge for å jobbe... Takknemlig for svar..... 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 1. mars 2002 Skrevet 1. mars 2002 Kontantstøtten vil falle bort. Det virker ikke som det er et EØS land du snakker om , så dermed er eventuell utb av barnetrygd og fødselspenger avhengig av hvilket land det gjelder og om Norge har trygdeavtale med landet - og hva den omfatter. 0 Siter
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 3. mars 2002 Skrevet 3. mars 2002 Irene Grøneng skrev (På 1.3.2002 den 19.32): Kontantstøtten vil falle bort. Det virker ikke som det er et EØS land du snakker om , så dermed er eventuell utb av barnetrygd og fødselspenger avhengig av hvilket land det gjelder og om Norge har trygdeavtale med landet - og hva den omfatter. Nei - det er ikke noe EU/EØS land - det er Kina og Norge har ingen avtale med dette landet. Men jeg skal jo skatt til Norge fordi om jeg melder flytting dit. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.