Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sevenup

Jeg er 30 år, har 2 barn og bruker spiral.

Siste årene har menstuasjonen alltid vært veldig lik. Den innledes med 1-2 dager med litt mørkt blod, så 2 dager kraftig blødning, så ca. 5 dager med lite blødninger igjen.

Denne gangen er alt annerledes. For det første var jeg ikke premenstruell i det hele tatt og hadde ikke ømme bryster slik som vanlig.

Etter et samleie ca. 1 uke før jeg ventet mens begynte jeg å få blødning med klart rødt blod. Denne fortsatte noen dager. Så sluttet blødningene.

3 dager etter dette begynte blødningene igjen, også denne gangen med rødt friskt blod. Etter noen dager gikk den over til å likne mer vanlig mensblod, litt mørkere.

Nå ser ikke blødningen ut til å gi seg og jeg begynner å bli litt usikker. Har nå blødd i ca. 2 uker.

Jeg er i utlandet og er litt usikker på om jeg bør oppsøke lege. Ikke vil det være lett å forklare heller pga språk.

Har også vært mye svimmel, men det er noe jeg i perioder har vært plaget med i flere år. Tidligere hadde jeg lavt jernlager.

Jeg har begynt å ta jerntabletter nå, er det noe annet jeg bør gjøre ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44106-merkelige-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis man har uregelmessig bloedning med spiral boer man utelukke graviditet som i verste fall kan vaere utenfor livmoren. Kjoep en test, det er sikkert mulig der du er. Er den positiv boer du soeke lege, er den negativ kan du se det an. Ved smerter boer du dog soeke lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...