Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 22 år 

jeg har i lengre tid slitt med litt smerter i magen som føles overflatisk. 

Jeg har vært hos lege og gynokolog, tatt blodprøver, innvendig ultralyd, sjekket for bakterier. Ville dem da ha funnet ut om jeg hadde egglederbetennelse? De sa jeg ikke hadde det. Gynokologen sa det ikke var ømt når ho trykte på meg. Jeg er allikavel redd det kunne være det og at jeg burde fått antibiotika. Er det sånn at jeg burde fått det uansett? Eller gir de det bare hvis det er funn på prøver? Jeg er livredd det har skjedd noe galt siden jeg fortsatt har en del smerter. Blir verre når jeg engster meg - opplever en del spenninger i mage også får jeg vondt i lårene noen ganger. 

Anonymkode: 80b8b...b0d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/441352-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-mette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har vært hos lege og gynokolog, tatt blodprøver, innvendig ultralyd, sjekket for bakterier. Ville dem da ha funnet ut om jeg hadde egglederbetennelse?

Svar: Ved egglederbetennelse er det ømhet i underlivet og ofte utflod og feber. Blodprøvene vil vise tegn på infeksjon

De sa jeg ikke hadde det. Gynokologen sa det ikke var ømt når ho trykte på meg. Jeg er allikavel redd det kunne være det og at jeg burde fått antibiotika. Er det sånn at jeg burde fått det uansett?

Svar: Hvis det ikke er tegn på betennelse, gis ikke antibiotika

Eller gir de det bare hvis det er funn på prøver?

Svar: Hvis det foreligger akutt underlivsbetennelse, gis antibiotika

Jeg er livredd det har skjedd noe galt siden jeg fortsatt har en del smerter. Blir verre når jeg engster meg - opplever en del spenninger i mage også får jeg vondt i lårene noen ganger. 

Svar: Det kan være mange årsaker til 'spenninger i magen'. Vondt i lårene tyder ikke på gynekologisk sykdom.

Vennlig hilsen Mette

AnonymBruker

Tusen takk for svar.

så da har jeg ikke hatt det når legene sier det og har sjekket det meste?

Jeg er ikke øm - bare mer stram og spent i magen. Kan det komme av bekymringene mine? 

Smertene sitter ikke dypt bare på overflaten og det er ikke stikking.

Anonymkode: 80b8b...b0d

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...