Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjenner nå liv og det er fantastisk!

Mitt spörsmål til deg/dere er; Har jeg kontakt med babyen min? Jeg elsker å sitte å styrke meg selv på magen. Gjör jeg det kun for min egen del eller merker babyen at det er en hånd der...

Jeg var på UL i uke 18. Ringte min jordmor i går som sa at jeg skal begynne å gå jevnlig til henne först i uke 25!! Jeg synes at det er såååå lenge til. Er dette normalt? Jeg vil så gjerne gå oftere..Er litt bekymret for at alt ikke er ok osv... Det er vel derfor jeg sitter med 2 hender på magen så snart jeg har en mulighet...

På forhånd; Tusen takk for svar.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44151-har-jeg-kontakt-med-babyen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Du har säkert kontakt med ditt barn , på ditt eget lilla sätt. Det finns mycket lite forskat inom detta tema, men vi vet att fostret hör( och känner senare igen våra röster) från ca vecka 20. Bra att du känner liv och att du gillar att stryka på magen, för att få den kontakt som du önskar. Vet inte helt i vilken vecka som det är vanligt att gå till jordmor i Norge. Det är dock vanligt att det är långt mellan ultraljudet och nästa kontroll. Förstår om detta kan kännas länge men då man sett på ultraljudet att allt såg fint ut, så behöver man inga kontroller på en del veckor. Det är först i efter vecka 25 som man börjar att vara observant på barnets växt och mors tillstånd. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...