Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Heisann for 3 dager siden SA jeg i uke 13-14 var på utskrapning i går, mine spørsmål er så mangen siden jeg synes det er mangel på info på sykehuset. hva skjer under en utskrapning annet at du sover?? og siden det ikke er min første SA (gått over uke 12 nesten hver gang) hva skjer under en utredning? kan min diabetes ha noe med alle SA min føler meg tom og lei alt akuratt nå siden jeg føler at det er noe galt med meg ( har hatt mellom 4-5 SA det siste åre) 3 av dem etter uke 12 (1 i uke 21 1 uke 16 og nå en i uke 13-14) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44152-sa-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Hei! Trasig å høre om hvor mye du har gått igjennom. Det du bør gjøre er å ta kontakt med legen din, eller legen på sykehuset. Bestill en time og si at du må ha god tid, slik at du får spurt om det du lurer på. Skriv en liste slik at du ikke glemmer hva du tenkte du skulle spørre om. Det setter også legen pris på. Og spør om de kan sette i gang en utredning. Har man en sykdom skal man ofte følges spesiellt opp, og siden du har hatt flere SA, deriblandt sent i svangerskapet, bør dette taes på alvor. Dessverre er det slik i helsevesenet at man veldig ofte må si ifra selv og kreve hva man vil ha gjennomført. Men jeg regner med at du igjennom det du allerede har gått igjennom har fått en del kunnskap om hva du kunne tenkt deg. På de andre foraene her kan man også få svar på ting, f.eks, gynekologi. Og på Ufrivillig barnløshet, så sitter de på masse kunnskap. Men ta i alle fall kontakt med lege. Helsevesenet er der for deg ikke omvendt, tro det eller ei. Håper virkelig at det går bra med deg! Du har virkelig gått igjennom mye! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44152-sa-igjen/#findComment-166257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Jag förstår att du nu känner dig ledsen och frustrerad över dina spontanaborter. Synd att du inte fick någon bra information på sjukhuset om vad de har gjort. De har alltså fört in ett instrument gjenom livmoderhalsen och in i livmodern, och därmed skrapat ut moderkaks och fosteranlägget. Jag tycker att du behöver en utredning av gynekolog, nu när du har drabbats så många gånger av sena spontanaborter. Kan inte säga dig om detta kan ha något samband med din diabetes eller bara tillfälligheter. Detta får en utredning visa. Ring tillbaka till sjukhuset för att få vägledning om vidare åtgärder , om du inte har fått tid för ett återbesök. Ett återbesök efter dina upplevelser, tycker jag är befogat. Jag önskar dig lycka till och hoppas att du får hjälp att bearbeta dina upplevelser med någon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44152-sa-igjen/#findComment-166331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.