Gå til innhold

Psykiatriske problem = ingen lystgass

Anbefalte innlegg

Gjest psykiatrisk pasient

Jeg fikk time hos en tannlege som reklamerte stort med lystgass. Siden jeg har hatt tannlegeskrekk som sitter i igjen etter en episode i barndommen, så blir det lang tid mellom hvert tannlegebesøk. Når jeg så møtte opp på tannlegekontoret, så ble jeg bedt om å fylle ut noen skjema som bla. gikk på medisinske problemer. Jeg har hatt en del psykiske plager og førte da opp dette. Men resultatet ble at jeg ikke fikk noen lystgass og at jeg på en måte følte meg lurt siden jeg gikk akkurat til denne tannlegen på grunn av dette. Bør ikke tannlegene informere om at alle ikke kan få lystgass? Jeg kommer i hvert fall ikke til å svare ærlig dersom jeg må fylle ut skjema hos neste tannlege jeg prøver. Man betaler jo tross alt for tjenesten, og det var litt for sent å snu når man satt i tannlegestolen likevel. Resultatet ble jo det at jeg tok den vanlige kontrollen, bestilte ny time for hull o.l, men avbestilte etterpå. Kommer nok ikke til å møte opp der mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44180-psykiatriske-problem-ingen-lystgass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Et viktig spørsmål !

Mange med angst og psykiatriske problemer søker vel nettop til tannleger som er autoriserte til å bruke lystgass nettop på grunn av de problemene de har.

Det kan alltid være noen kontraindikasjoner for å utføre behandlinger. Dine problemer kan kanskje representere slike grunner til å ikke kunne behandle deg under lystgass.

Jeg må innrømme at jeg ikke har faglig bakgrunn til å vurdere ditt tilfelle, men synes nok de som søker behandling under lystgass på et tidligere tidspunkt bør møtes med, og informeres om at noen psykiatriske problemer gjør at lystgass er umulig for dem.

Så jeg forstår din skuffelse. Jeg synes du burde ta en prat med tannlegen og forhøre meg om hvorfor ditt problem gjør at du ikke kan få lystgass.

Så skal jeg i mellomtiden oppgradere meg på den problematikken du tar opp.

Lykke til sier:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...