Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 23 år og har vært sammen med typen min i 6 år. Han er en skikkelig kjekkas, og har alltid vært, og er, veldig populær blant jentene. Det har opp gjennom årene ført til at mange av "venninnene" mine ikke er venninnene mine lenger, hvorfor de ikke ville være det mer har jo helt sikkert med å gjøre at jeg ble sammen med den kjekkeste gutten, men da er de vel ikke orntlige venninner heller.

Men jeg har også vanskelig for å få nye venninner..Ei som jeg etterhvert ble godt kjent med innrømmet at hun synes det SÅ ut som om jeg var klystet og lei. Men da vi ble kjent synes hun at jeg er veldig kosleig, menhun fikk de tankene fordi jeg da var sammen med han. Og det er ikke fordi han er ekkel eller no, det er heller motsatt.

De venninnene jeg har hatt har alle sammen, med noen få unntak, alltid falt for typen min. Selv om dem er sammen med noen, de gidder ikke å være med oss hvis ikke han kan, de sankker bare med han osv..Ei av dem har til og med gått mye lengre enn det. Detter er ikke bare noe jeg ser for andre påpeker det og. Den ene "venninna" innrømte til og med at hun hadde blitt forelska i han til meg. Og hun er sammen med en.

Men så etter alle disse årene har jeg nå funnet ut, etter en lang prat med typen min, at han "ubevisst" (!?!?) prøver å få alle disse jente til å like han slik at han fortsatt kan få konstatert at han har draget. Og da mener jeg, at prøver du å få ei jente du ikke kjenner til å like deg, må du gå fram slik du gjør da man sjekker opp noen. Og da et helt utrolig dårlig gjort, mener jeg!! Det er en av disse jentene, til en kamerat av han (som han har vært kamerat med i alle år, de er liksom litt konkurrenter) som har ikke har "draget" på i det hele tatt. Og det jeg da har lagt merke til, er han prater så veldig mye med henne, ser henne inn i øya, sier navnet hennes i hver setning og sier koselige ting til henne. Omtrent som når han sjekka opp meg...!

Han sier nå at han er veldig lei seg, at han angrer og at han aldri skal gjøre det mer..!! For pga at han har gjort sånn har jeg mista mange venneinner for jeg trodde det kun var dem. Men det er klart at de ikke burde blitt forelska i han, men det hadde nok jeg blitt og hadde en så kjekk gutt "flørta" så mye med meg. Noen av disse jentene har jo dratt det altfor langt, da er det ikke typen min som er problemet, men med en del av dem er det iallefall han som har begynt, og jeg vil gjerne høre hva noen andre synes om dette. Er det vanlig, er det jeg som overreagerer, noen som har opplevd det samme, hva skal jeg gjøre?

På forhånd, tusen takk for alle svar!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44203-vil-gjerne-ha-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner til det der. Har ei venninde som sliter med akkurat samme problem.

Jeg tror det bunner i at fyren rett og slett har dårlig selvtillit, og trenger bekreftelser hele tiden. Han er ikke ute etter noe mer, bare akkurat den følelsen av at han kan. Han gjør aldri noe galt eller går over streken, men det ender opp med at venninda mi mister sine venninder akkurat sånn som du. De som par har det veldig bra, og han er helt forgapt i min venninde, alikevel blir det sånn.

Jeg tror du bør snakke ordentlig med ham om det, hvordan du føler det, for det er klart at du blir såret!

Dernest er det ikke på død og liv nødvendig at han får treffe alle dine venninder hver gang. Finn deg noen "utenfor", det er godt å ha venner hver for seg, ikke bare sammen som et par om du skjønner.

Og "ta igjen" litt med ham av og til, benytt din egen sjarm og la ham få kjenne litt på den følelsen det er å oppleve at partneren din "stjeler" vennene dines oppmerksomhet. Og selvfølgelig, ha en åpen dialog hele tiden så det ikke oppstår misforståelser!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44203-vil-gjerne-ha-r%C3%A5d/#findComment-166457
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...