Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Jeg har fått noen småblødninger mellom menstruasjonene, noe som gjør meg noe bekymret. For ett år siden ble jeg operert for grove celleforandringer. Operasjonen var vellykket og jeg har hatt to normale celleprøver og negative HPV-tester siden det. Den siste undersøkelsen hadde jeg for en måned siden. Gynekologen min sier jeg har fått en mer lettblødende livmorhals etter koniseringen, noe som gjør at jeg lettere får blødninger. Jeg hadde aldri småblødninger før koniseringen. Gynekologen virker ellers trygg på at alt er bra. Likevel blir jeg usikker på hvordan jeg skal forholde meg til blødningene? Skal jeg bare la det ligge? Jeg går forresten på Oralcon, kan man få lettere blødninger om man f.eks. tar pillen 5-6 timer senere enn man vanligvis tar pillen? 

På forhånd, takk!

Anonymkode: 9e066...9cb

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/442461-mellombl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig at livmorhalsen blir lettblødende etter en konisering. Det indre av livmorhalsen har krenget seg ut som en 'ektopi' med en blodrik slimhinne som lett blør ved samleie eller ved prøvetaking. Akkurat som gynekologen har forklart deg. P-pillen kan også stimulere til ektopi, men det er absolutt ikke grunn til å slutte med pillene av denne grunnen. Hvis det blir for plagsomt kan det forsøkes behandling med overfladisk laser.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...