Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg delammer (Baby er 11 måneder). Har hatt 5 mensensykluser som er på 26-27 dager. Ønsker å bli gravid. Er snart 37 år, og vil gjerne ha to barn til. Derfor vil jeg sette i gang allerede nå. Pluss at det tok 1 år å få førstemann.

Jeg er avhengig av eggløsningstest,  dette fordi vi rett og slett aldri har hatt et så aktivt sexliv at vi klarer å ha samleie annenhver dag. (Og vi er fornøyd med det begge to altså). Men kan klare 2 ganger i uka innimellom....men stort sett går det 7-10 dager mellom hver gang vi kjenner på lysten og energien.

Før graviditet var eggløsningen alltid på dag 14.

Nå slår den imidlertid ikke ut før 5-6 dager før mensen. 

Er det mulig å bli gravid når eggløsningen ligger så tett opp mot mensen? Har hørt at et evt befruktet egg trenger 10 dager på å feste seg.

Anonymkode: 6d000...7b7

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er den første fornuftige grunnen til å bruke eggløsningstester!

............................men likevel skaper de ofte større problem enn løsning. Hvis du orker teste i en måned, så kan en tilleggsinformasjon være å se når temperaturen øker, etter eggløsning stiger den ca en halv grad.

Det er mulig at ammingen og de hormoner det utløser kan innvirke på testen?

Ellers anbefaler jeg deg å følge regelen med at den fruktbare periode er i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen,

Hvis dere har samleie på f.eks. dag 12 og dag 14, så skulle det holde.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...