AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Jeg delammer (Baby er 11 måneder). Har hatt 5 mensensykluser som er på 26-27 dager. Ønsker å bli gravid. Er snart 37 år, og vil gjerne ha to barn til. Derfor vil jeg sette i gang allerede nå. Pluss at det tok 1 år å få førstemann. Jeg er avhengig av eggløsningstest, dette fordi vi rett og slett aldri har hatt et så aktivt sexliv at vi klarer å ha samleie annenhver dag. (Og vi er fornøyd med det begge to altså). Men kan klare 2 ganger i uka innimellom....men stort sett går det 7-10 dager mellom hver gang vi kjenner på lysten og energien. Før graviditet var eggløsningen alltid på dag 14. Nå slår den imidlertid ikke ut før 5-6 dager før mensen. Er det mulig å bli gravid når eggløsningen ligger så tett opp mot mensen? Har hørt at et evt befruktet egg trenger 10 dager på å feste seg. Anonymkode: 6d000...7b7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442516-eggl%C3%B8sning-5-6-dager-f%C3%B8r-mensen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Det er den første fornuftige grunnen til å bruke eggløsningstester! ............................men likevel skaper de ofte større problem enn løsning. Hvis du orker teste i en måned, så kan en tilleggsinformasjon være å se når temperaturen øker, etter eggløsning stiger den ca en halv grad. Det er mulig at ammingen og de hormoner det utløser kan innvirke på testen? Ellers anbefaler jeg deg å følge regelen med at den fruktbare periode er i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen, Hvis dere har samleie på f.eks. dag 12 og dag 14, så skulle det holde. Lykke til, vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/442516-eggl%C3%B8sning-5-6-dager-f%C3%B8r-mensen/#findComment-3850821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.