Gå til innhold

til Gro

Anbefalte innlegg

Gjest kan du svare

Hei Gro,

Er helt blank ang. hva jeg spør deg om her, det er derfor det er et ganske `enkelt` spørsmål. Skriver hva det gjelder først, deretter spørsmål:

En jente har lyst å utføre oralsex, hun vil ha betaling for det. Jeg vet ikke hvor mange hun har hatt oralsex/samleie med. Kanskje hun har flere forhold samtidig nå.

Ønsker at du setter deg inn i situasjon fra en gutts side. Lat som du ønsker å la denne jenta utføre oralsex på deg. Du betaler henne, det er som nevnt det hun ønsker.

Mitt hovedspørsmål er dette: Er det stor sjanse for at `farlige` sykdommer (hiv o.l) vil smitte gutten dersom jenta har slik type sykdom?

ser du på det som stor `sjanse` å la jenta utføre dette?

Til stor hjelp, tusen takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44267-til-gro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Joda, visst kan jeg svare, men klarer ikke å la være å løfte en moralsk pekefinger. Har ikke noe særlig sansen for betalt sex, uansett om jeg prøver å se det fra din eller jentas side. Betalt sex gir et syn på seksualitet som bare blir helt feil. Du kan betale, hun stiller seg til disposisjon, uten at du har noen forpliktelse om å tenke hennes beste, føle noen som helst slags omsorg for henne. Du behøver ikke en gang å like henne eller respektere henne for den del. Når seksualiten blir en vare som du kan kjøpe for penger blir det for kynisk, synes jeg.

Jeg traff for mange år siden en prostituert som i pur forbannelse over sin egen begredelige situasjon gikk inn for å smitte flest mulig av sine kunder med hiv. Hun hadde bare forakt til overs for dem og syntes hun hadde retten på sin side. At det gikk ut over ektefeller, samboere og fremtidige kjærester syntes hun var trist, men hun ønsket at kundene fikk en tidlig grav.

Nå er sikkert ikke det tilfellet med jenta du har planer om å betale, men tenk deg om. Du kan bidra til at hun gjør en karriere som prostituert…

Dessuten kan hiv smitte ved oralsex. For eksempel p.g.a. at hun har et munnsår og du har et lite rift på penis, mer skal ikke til. Noen sykdommer smitter ved kontakt mellom slimhinner, noen ved blod. Så om du til tross for mine formaninger ikke klarer å motstå fristelsen – bruk kondom.

Og snakk aldri nedsettende om henne. Du er ikke bedre selv. Puh, det var litt av en salve… Kunne sikkert nyansert synet mitt på prostitusjon noe, men i denne sammenhengen står jeg inne for mine ord.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44267-til-gro/#findComment-166816
Del på andre sider

Gjest kan du svare

Joda, visst kan jeg svare, men klarer ikke å la være å løfte en moralsk pekefinger. Har ikke noe særlig sansen for betalt sex, uansett om jeg prøver å se det fra din eller jentas side. Betalt sex gir et syn på seksualitet som bare blir helt feil. Du kan betale, hun stiller seg til disposisjon, uten at du har noen forpliktelse om å tenke hennes beste, føle noen som helst slags omsorg for henne. Du behøver ikke en gang å like henne eller respektere henne for den del. Når seksualiten blir en vare som du kan kjøpe for penger blir det for kynisk, synes jeg.

Jeg traff for mange år siden en prostituert som i pur forbannelse over sin egen begredelige situasjon gikk inn for å smitte flest mulig av sine kunder med hiv. Hun hadde bare forakt til overs for dem og syntes hun hadde retten på sin side. At det gikk ut over ektefeller, samboere og fremtidige kjærester syntes hun var trist, men hun ønsket at kundene fikk en tidlig grav.

Nå er sikkert ikke det tilfellet med jenta du har planer om å betale, men tenk deg om. Du kan bidra til at hun gjør en karriere som prostituert…

Dessuten kan hiv smitte ved oralsex. For eksempel p.g.a. at hun har et munnsår og du har et lite rift på penis, mer skal ikke til. Noen sykdommer smitter ved kontakt mellom slimhinner, noen ved blod. Så om du til tross for mine formaninger ikke klarer å motstå fristelsen – bruk kondom.

Og snakk aldri nedsettende om henne. Du er ikke bedre selv. Puh, det var litt av en salve… Kunne sikkert nyansert synet mitt på prostitusjon noe, men i denne sammenhengen står jeg inne for mine ord.

Hei igjen Gro,

Takk så mye for svaret ditt! Jeg var redd du ville svare på denne måten..hadde tenkt å skrive jeg ikke ønsket noen moralpreken/etisk-innhold.. men gjør ikke noe hva du sa her.

Skal bare si noen korte setninger til, så du får med deg mer: Dette er snakk om en jente som SELV ønsker betaling (jeg ser på det som prostitusjon,- jente/dame betales for sexuelle tjenester). Det er ikke jeg som har spurt henne, hun har lagt det ut i form av kontaktannonse.

Du sier at jeg kan være med på å bidra til at

hun gjør en karriere som prostituert,- hvis dette skjer, det er det hun ønsker, ser ikke jeg på det som `galt`. Det er hennes valg.

Jeg er en gutt som sees på av andre som meget omtenksom/snill. Å snakke nedsettende om andre er noe jeg ikke kan huske sist jeg gjorde, har gjort det veldig lite. Det er ikke meg å gjøre slikt. Og jeg vet jeg ikke er bedre enn henne, så absolutt ikke, Gro. Gro, ta det med ro..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44267-til-gro/#findComment-167214
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...