Gå til innhold

Kondomet gjør meg slapp!

Anbefalte innlegg

Gjest ØysteinG

Jeg er en 17 år gammel gutt som nettopp har hatt sex flere ganger med kjæresten min. Vi ventet i ca. 4 måneder før vi gjorde det, og når det skulle skje, tok jeg på kondomet. Plustelig når jeg skulle føre meg inn i henne, ble den slapp, og jeg måtte bare ta av kondomet. Hun prøvde å få den opp, men det var liksom ingen reaksjon der nede. Det endte da med at vi gjorde det uten kondom.. Det samme skjedde ei uke senere også, penisen ble slapp, og ville ikke opp, før jeg tok av kondomet, og da var det full tenning igjen.

Jeg vet setter å kondomet riktig, og det er helt vanlig Profil -kondomer. Det strammer jo litt, men ikke noe slik at det er ubehagelig. Hva er det som ikke stemmer? Det virker nesten ikke som det kommer blod inn i penis.

Hjelp meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4429-kondomet-gj%C3%B8r-meg-slapp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke gutt så jeg vet selvsagt ikke hvordan det føles med kondom på. Men jeg kan umulig tenke meg at den kan stramme så mye at det er dårlig blodtilførsel.

Hadde noen lignende episoder selv da jeg var yngre, at kjæresten min hadde problemer med ereksjonen når han hadde kondom på. Selv forklarte han at han trodde det var psykisk, han syntes nemlig det var skikkelig "turn-off" å bruke kondom, følsomheten ble nedsatt osv.

Ikke vet jeg...Noen gutter bør svare!

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Jeg er ikke gutt så jeg vet selvsagt ikke hvordan det føles med kondom på. Men jeg kan umulig tenke meg at den kan stramme så mye at det er dårlig blodtilførsel.

Hadde noen lignende episoder selv da jeg var yngre, at kjæresten min hadde problemer med ereksjonen når han hadde kondom på. Selv forklarte han at han trodde det var psykisk, han syntes nemlig det var skikkelig "turn-off" å bruke kondom, følsomheten ble nedsatt osv.

Ikke vet jeg...Noen gutter bør svare!

Kondomet er ekstremt tynt. Det er lite trolig at det skal kunne redusere følsomheten nevneverdig.

Det kan virke nedsettende på lysten for gutten å tre kondomet på. Hvorfor ikke overlate det til jenta. Men hun bør lære seg hvordan det skal gjøres. Unngå å få luft i tuppen av penis og tre den helt opp til roten av lemmet.

Det er noe psykologisk ved aversjonen mot kondombruken. For typiske machomenn er opplevelsen av å sprute sæden inn i vagina noe av høyepunktet. Han tar henne på et vis i besittelse. Han kan gjøre henne gravid med denne spruten. Det gir han en følelse av maskulin makt. Kondomet er en barriere. Den står i veien for slike ting. Det kan virke inn på mannens seksualitet.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

professor

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Jeg tror ganske sikkert at dette er et overgangsfenomen. Når du blir mer erfaren både på den ene og andre måten så vil denne typen plager og problemer forsvinne av seg selv.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

professor

• 7 måneder senere...

Jeg har samme problem. Har ellers hatt et enormt bra sexliv med tidligere jenter som har brukt p-piller, men med en gang kondomet kommer på, blir penis slapp, og det er ingen følelse. Har tilogmed gått over til Durex; Thins, som er det tynneste kondomet jeg vet om.

Jeg tror problemet er psykisk. Jeg har vært single en stund, men nå fått fast følge. Hver gang kondomet har kommet på samme problem, men med bruk av pilla kan jeg holde ut i 5 timer (ikke tull)!

Og det kjiipeste er at det tar lang tid før den går opp igjen etter at kondomet har vært på!

For min personlige del, er det bra og se at jeg ikke er den eneste, for jeg trodde ingen andre hadde opplevd det samme... Det hjelper litt på, psykisk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...