Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest simba

Min forlovede er en person jeg er utrolig stolt av. Han har tidligere hatt et liv som er langt fra det han har i dag, og han har gjort mange ting han angrer på og er svært lei seg for .

Disse tingene har nok jeg til tider syntest svært lite om, men jeg forstår og har på en måte "akseptert" det hele. Vi har snakket mye om dette, til tider så mye at han har begynt å gråte av de vonde minnene - og han er virkelig fortvilet over hvordan det har vært. MEN han ser nå fremover og er lykkelig sammen med meg, og det er gjensidig.

LIKEVEL - noen ganger klarre dumme meg å rippe opp i disse tingene, som han så instendig har bedt meg la ligge i ro. Jeg sier ett eller annet ubetenksomt, og det gjør at han er rett tilbake i sin fortvilelse over denne fortiden.

Jeg blir like lei meg hver gang, for at jeg ikke klarte holde kjeft....

Jeg er så gla i denne mannen, og vil han bare alt godt. Men fy så dumt å være så ubetenksom, da.

Hva kan jeg gjøre de gangene dumme ting glipper ut av meg, og han blir så trist? Det er jo MIN feil at han blir så trist, enda jeg på ingen måte ønsker å dytte hanm tilbake i den vonde fortiden....jeg tenker bare ikke alltdi før jeg prater :-(

Uff, det gjør så vondt at ting er min feil...jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre...for dessverre fører min ubetenksomhet til at han lider :-/ Han er ferdig med tingene, men liker ikke bli mint på dem...og jeg sårer han vel egentlig når jeg gjør det.Uff, det er jo ikke meningen, det.

Hva bør jeg gjøre? Kan selvsagt jobbe med å tenke før jeg prater, men er det noe jeg kan gjøre etter at skaden har skjedd? Tror faktisk han er litt lei av at jeg ber om tilgivelse etter at skaden er skjedd, i stedet for å tenke først...

Blæh.

Sikkert ikke lett å svare på dette, emn jeg fikk det hvertfall ut----

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg tror ikke du skal gjøre noen forandring. Du blir nok stadig mer bevisst på å passe munnen din for ikke å såre. Men å knyte seg og gå på tå hev for hva du sier, tror jeg ikke på.

Det høres bra ut at din forlovede også begynner å bli lei av din unnskyldning når du har sagt noe dumt og minnet han om fortiden. Så blir han snart ferdig med fortiden også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...