Gå til innhold

Mens etter å ha tatt ut hormonspiral.

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei!

Jeg tok ut hormon spiralen for ca.5 uker siden.

jeg hadde ganske sterke smerter i magen før jeg måtte, akutt ta den ut.

For to uker siden opererte jeg bort en cyste på høyre eggstokk.Legen som fjernet Hormonspiralen var ganske sikker på at den ikke passet til min livmor, der av alle problemene jeg hadde.

Men over til spørsmålet:

Hvor lang tid kan det gå før mensen kommer igjen?Sist gang

jeg hadde blødning var i november en gang.

Etter alt dette tullet jeg har hatt er jeg nå redd for at jeg ikke kan bli gravid igjen.

Gynekologen som fjernet cysten sa at jeg kan få problemer med å bli gravid igjen.Kan dette vere sant?

Fikk vel vite at det kunne vere en bivirkning, da jeg fikk satt den inn.Men jeg tenkte vel slik som alle andre.Det hender ikke meg å få problemer...

Håper at noen eller at gynekologen kan svare meg.

Jeg er litt trist for tiden...Tåler ikke p-pillen og ble syk av hormon spiralen.

Og nå er jeg redd for at jeg ikke får mensen igjen.Er ikke gravid. Men håper på å bli det ,hadde tenkt å ta ut spiralen uansett i vår.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44329-mens-etter-%C3%A5-ha-tatt-ut-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Effekten av hormonspiralen er borte faa dager etter at den er fjernet. Det kan vaere mange grunner til at mensen ikke kommer, ulike typer av hormonforstyrrelser som kan utredes ved en blodproeve. Snakk med din lege om det.

Cysten har ikke hatt noe med hormonspiralen aa gjoere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...