Solrun Skrevet 10. juli 2018 Skrevet 10. juli 2018 Kan man få diagnosen Komplex Ptsd uten å ha opplevd omsorgssvikt? 0 Siter
Solrun Skrevet 10. juli 2018 Forfatter Skrevet 10. juli 2018 Jeg smalner spørsmålet litt. Kan man få Kompleks Ptsd etter f.eks.mobbing? -Solrun 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 Skrevet 10. juli 2018 3 minutter siden, Solrun skrev: Jeg smalner spørsmålet litt. Kan man få Kompleks Ptsd etter f.eks.mobbing? -Solrun http://www.modum-bad.no/behandling/traume/fakta/ Type II traume Type II traume er alvorlig traumatisering av vedvarende karakter og/eller gjentatte hendelser, ofte i barndom og oppvekst. Når det er traumer som for eksempel er påført av voksne personer som skulle ivaretatt barnet, bruker vi begrepet relasjonstraumer. Kjennetegnene for type II traumer er: • Gjentatt traumatisering over tid, ofte i ung alder. Eksempelvis seksuelle overgrep i oppvekst, mishandling, alvorlig omsorgssvikt/tiknytningssvikt. Bredere spekter av symptomer: I tillegg til PTSD-symptomer(se nedenfor), kommer gjerne relasjonsvansker, vansker med følelsesregulering, selvfølelsesproblemer, manglende/dårlig kroppskontakt, dissosiasjon, angst/depressive symptomer, vansker med mat og søvn. Anonymkode: 2879a...59b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 Skrevet 10. juli 2018 NHD har skrevet litt om dette Anonymkode: 93ddf...ee9 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 11. juli 2018 Skrevet 11. juli 2018 Ja, det kan man - hvis mobbingen hadde en alvorlig karakter og foregikk over tid. Det er hva jeg selv er blitt fortalt, og jeg ble utsatt for en grotesk form for mobbing ingen burde oppleve. Grov mobbing har ført til unge menneskers selvmord. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.