Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er nå snart 4 uker siden jeg hadde en tidlig SA . Har nå noe av de samme symptomene jeg hadde da , venter på å få mensen nå denne uken. Er det lite trolig at jeg er så heldig å bli gravid igjen med en gang, hvis el.var som vanlig har vi hatt sex da og også ellers for å kose oss og komme videre etter SA. Har den samme varmefølelsen som kommer og går samt murringer i underlivet , følelse av at mensen kommer. Hvis ikke mensen kommer disse dagene når kan jeg teste sikkert? Det må være mens eller noe annet på vei, det kjenner jeg. Er kvitt mine symptomer etter SA , hva tror dere det er ?

Hva er mest sannsynlig med tanke på symptomer og det at jeg føler meg nokså lik som sist måned?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44335-gravid-allerede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan meget godt hende at du er gravid. Det er akkurat like stor sjanse for det nå som i en hvilken som helst annen menssyklus du har hatt.

Jeg har lest mange innlegg her de siste tre årene om lignende tilfeller. Altså fra kvinner som har hatt spontanabort, og blitt gravide med en eneste gang etterpå. Noen har teorier om at kroppen er spesielt mottagelige for graviditet rett etter en sp.abort, og at det altså er ekstra lett å bli gravid igjen etterpå. Men det er jo ikke bevist eller på noen måte sikkert.

Jeg har et eksempel på det samme i veldig nær omgangskrets privat også. En venninne sp.aborterte i niende uke. Hun rakk ikke å få mensen igjen etter det. Ble gravid igjen bare noen dager etterpå, og nå er babyen et halvt år gammel :-) !

Du kan teste på samme tidspunkt som vanlig, altså omkring tidspunktet for forventet mens. I pakningsvedlegget på ClearBlue-testene stod det at man måtte vente minst 19 dager etter antatt befruktning, mener jeg å huske, for å få et riktig resultat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44335-gravid-allerede/#findComment-166908
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Det finns en stora chanser att du redan är gravid igen! Dina evt tidigare graviditetssymtom borde vara borta nu. Jag vill rekomendera dig att avvakta en vecka till med graviditetstest , för att få ett så tillförlitligt svar som möjligt. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44335-gravid-allerede/#findComment-167254
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...