Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge Internett skal blant annet disse rådene gjøre blødningen kortere:

Trening, bruke tampong, orgasme, bruke naproxen. 

Er dette bare tull, eller er det noe som fungerer? Noe annet som hjelper?

Anonymkode: d941c...a27

Orgasme kan få litt fortgang i mensen hos meg, men om blødningen blir kortere av det kan jeg ikke si jeg har merket. Tampongbruk gjør (for meg i alle fall) at det virker som om blodet suges opp kjappere enn om det renner ut på egen hånd og det virker som det går raskere da. Hormonprevensjon minsker jo blødningene da, dersom det kan være et alternativ. Trening minsker smertene for min del, men ikke varigheten på blødningene.

Ellers er det vel alderen som har vært mest utslagsivende på den fronten for min del, blødningene har minsket etter at jeg rundet noenogførti. 

Endret av Lillemus
Mette Moen, Gynekolog

Mine kommentarer:

• Trening: hvis treningen er intens (mer enn 15 timer per uke) kan det helt stoppe menstruasjonen
  • Tampong: blodet kommer fra livmoren og tampongen ligger i skjeden, så det kan ikke påvirke mengden, men få det til å se mindre ut
  • Orgasme, Kan muligens få livmoren til å tømme seg raskere, men kan ikke påvirke mengden av blod
  • Naproxen. Er anerkjent middel. Kan redusere blødningen med 30%

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...