Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde positiv EL test 09.07, men mensen har ikke kommet ennå. Har ikke fått positiv EL test etter dette. Ingen positiv graviditetstest heller. Mest sannsynlig da at EL ikke har skjedd likevel? Falsk positiv test? Eller kan mensen komme etter 14 dager? 

Anonymkode: e0354...f29

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hormonforstyrrelser kan påvirke eggløsningstesten. Noen ganger kan man ikke stole på den. Jeg har ikke fått opplyst din alder, din syklus og hvorfor du tester eggløsning, så jeg kan ikke komme med evt forklaring. Vennlig hilsen Mette

AnonymBruker

Jeg er 30 år og sluttet på piller 14.06 for å bli gravid. Syklus husker jeg ikke da jeg har gått på piller i mange år. Har hatt «pillwmens» annenhver måned på p piller. Hadde bittelitt brun utflod en dag ca en uke etter pilleslutt og for en uke siden. 

Anonymkode: e0354...f29

Mette Moen, Gynekolog

Takk for tilleggsinformasjon. Lutealfasen, dvs tiden fra eggløsning til menstruasjon er i gjennomsnitt 14 dager, og det betyr at noen har litt kortere, andre litt lenger enn 14 dager, men17 dager er uvanlig. Første syklus etter p-pille slutt vil ofte være ekstra lang fordi hypofyse/eggstokk igjen skal samarbeide. På p-pille har denne funksjonen vært hemmet. Jeg synes at du skal se det an til de neste menstruasjoner er kommet i gang. Det kan forvirre med eggløsningstester. Samleie 2-3 ganger i uken er optimalt. Lykke til. Vennlig hilsen Mette

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...