Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg skrev et innlegg tidligere, men finner ikke dette igjen. (Er snakk om flere måneder siden).

iallefall, jeg er en jente på snart 18. Fyller år i oktober. Jeg har ikke fått mensen enda, dog jeg har fått både bryster, hofter, kjønnshår, utflod osv. Jeg var hos legen i oktober i fjor for å sjekke hormonnivå, og fikk vite at de var normale, men fikk ikke vite konkrete verdier. Min mor fkkk mensen når hun var 13-14, min søster var 17. Jeg vet ikke om det er noe vits i å oppsøke lege igjen, siden det ikke er så fryktelig lenge siden jeg var å sjekket hormonnivåene, og alt så fint ut. Hva tenker du jeg burde gjøre?

er frisk ellers, trener ikke noe særlig men er ganske aktiv i hverdagen, ikke spiseforstyrrelser eller noe. 

Anonymkode: 4e1f9...cc8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/443585-ikke-f%C3%A5tt-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det vil være fint om du opplyser verdier på prøvene, hvis du kan få tak i dem? Ellers vil jeg foreslå at du prøver en måned med p-piller og ser om det kommer blødning. Gi tilbakemelding.

Vennlig hilsen Mette

PS har du hatt samleie?

Mette Moen, Gynekolog

Du må snakke med din lege og få resept. Legen vil sannsynligvis henvise deg til gynekolog, men i ventetiden kan du forsøke en måned med p-pille som du må ha resept for å kunne kjøpe. Det kan ikke skje noe galt med å prøve det i en måned. Gi tilbakemelding! Vennlig hilsen Mette

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...