Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er 29 år og har akkurat funnet ut at jeg er gravid! Jeg hadde positiv graviditetstest i går, to dager etter jeg forventet  mensen. I går oppdaget jeg at jeg blødde fra skjeden etter avføring. Noen dager tidligere hadde jeg en liten blødning etter samleie. Det var ikke mye blod og det har stoppet opp nå. Jeg har forsøkt å bli gravid i over 1 år og er veldig bekymret for at noe er galt.

Er det vanlig å oppleve slike blødninger uten at det er tegn på spontanabort og bør jeg sjekke det opp hos legen? Jeg har ikke hatt legetime enda og har hørt at det ikke er vanlig før rundt uke 8. Det er jo fortsatt en stund til og jeg syns det er lenge å vente uten å få svar. 

Hilsen glad, men bekymret jente

Anonymkode: 865a0...d14

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/443658-bl%C3%B8dning-tidlig-i-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig med blødninger tidlig i graviditet, men det kan selvsagt også være tegn på begynnende abort. Nesten halvparten av graviditeter ender med abort, men oftest oppfattes det bare som en litt forsinket menstruasjon. Det er ikke noe du kan gjøre annet enn vente å se. Hvis du skulle få smerter, bør du søke lege. Du kan ta en ny graviditetstest etter en uke, men ikke før, det forvirrer bare.

Vi får håpe det beste.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...