AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Jeg er en jente på 18 år. Jeg satt inn spiral for ca 4 måneder siden (jaydess), men opplever i blant at jeg får veldig vondt. Av og til gjør det bare vondt i vagina, andre ganger gjør det vondt i vagina, korsryggen og nederste del av magen. En dag våknet jeg av at jeg gråt og rullet meg i sengen fordi jeg hadde så smerter i skjeden, ryggen og magen. Da måtte jeg ta 2 ibuxer og sitte meg ned i dusjen som en ball og la kokvarmt vann renne på ryggen min før det ble bedre. Noen ganger føler jeg nesten av den «stikker» meg, så om jeg gjør en ubehagelig bevegelse, så kan jeg få veldig vondt. jeg tok i p-stav da jeg var 16, men merket at det ikke var noe for meg så jeg gikk over til spiral. Gynekologen fjernet p-staven med en gang hun var ferdig å ta i spiralen. gynekologen advarte meg om at det kunne gjøre litt vondt for meg de neste dagene da jeg har veldig liten livmor, men det har jo gått en stund nå? Er det noen andre som har hatt problemer med spiral? Er dette noe som er vanlig og kommer til å ordne segselv eller burde jeg sjekket opp i det? Jeg har ikke så mye penger til en legetime, så vil heller høre her først. Anonymkode: 6dd79...778 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443751-smerter-etter-innsetting-av-spiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 De fleste er veldig fornøyd med hormonspiralene som gir mindre blødning og som kan avhjelpe menstruasjonssmerter. Noen få har problemer som du beskriver og må ha den fjernet. Hvis det har gått fire måneder uten bedring, så er det fare for at det kan fortsette med ubehag. Du tåler ikke p-stav. Gestagenpillen Cerazette har omtrent samme bivirkning som p-staven, så det er kanskje ikke noen løsning. Så er det vanlig p-pille igjen, har du forsøkt med den? Vennlig hilsen Mette PS helsesøster kan fjerne spiralen, du behøver ikke å gå til gynekolog. Du kan få tilskudd til p-pille så det for noen typer blir gratis (for Microgynon og Synfase) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443751-smerter-etter-innsetting-av-spiral/#findComment-3860946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.