AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Jeg ble konisert i november 2017 og har siden da opplevd merkelige variabler i syklusen min. Fra før har syklusen vært som en klokke med 28 dagers syklus og mensstart ved første tolalettbesøk på morgenen. Etter koniseringen har derimot syklusen oppført seg rart ved to anledninger som jeg nå stusser over kan ha vært spontanabsorter. Første gang dette skjedde var i påsken 2018, hvor jeg var 1 uke forsinket med mens. Både jeg og samboer satt som to håpefulle på hytta og skulle teste når vi kom hjem. På dag 36 i syklusen ble jeg vekt på natta av intense smerter og rikelig med blod. Intense smerter ved mens er helt vanlig for meg så der og da tenkte jeg at syklusen sikkert var blitt ustabil etter inngrepet og at jeg nok ikke var gravid i utgangspunktet. Lot altså situasjonen gå sin gang uten å tenke mer over det. De neste mnd stabiliserte syklusen seg igjen og kom til forventet tid på dag 28, helt fram til 1 august 2018. Da var jeg altså igjen på dag 36 i syklusen uten tegn til at mens hadde planlagt å ankomme, og denne gangen kjøpt jeg 2 tester. Testet negativ på begge, og ble på nytt vekt med intense smerter og blødninger på dag 36. Men så, 2 august fikk jeg nye smertetak og gikk på do for å skifte bind. Da ser jeg at det detter og renner store koagler med blod som ikke løser seg opp når det treffer vannet. Det er tykt, slimete og seigt. Ble sittende i ca 1 time da det bare blødde og blødde og smertene satt meg helt ut av spill. Ble kvalm, svimmel, høy puls osv. Har ingen problemer med å se blod (sykepleier) så det var ikke synet som gjorde meg uvel. Da startet jeg altså å mistenke spontanabort ved begge gangene. Har vært i kontakt med legekontoret og skal ta HCG prøve på mandag. Dersom det er spontanabort, kan det ha noe med koniseringen å gjøre? Har jeg økt risiko for flere slike tilfeller? Sitter her med blandede følelser av tristhet, redsel for å være barnløs for alltid og eventuelle premature fødsler dersom jeg blir gravid (igjen?). Har søkt Internett opp og ned, men finner ingen info jeg føler passer helt til min situasjon. Trenger info og råd om min potensielle situasjon. Anonymkode: 716e8...8e7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443759-konisert-og-spontanaborter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Du har gitt grundig informasjon, men det mangler en meget viktig opplysning: din alder. Har du barn fra før? Jeg kan forstå at dere ønsker barn. Hvor lenge har dere forsøkt? Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443759-konisert-og-spontanaborter/#findComment-3861030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.