Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er 44 år. Oppdaget for fire dager siden, mens jeg behandlet noe jeg trodde var soppinfeksjon med Canesten, to «hvite sår» nedentil. Kan minne om slik munnskåld ser ut. Ikke vondt foruten når man kommer borti dem. Var hos lege, hun mente det kunne minne om herpes, tok prøve av det og skrev ut Valtrex tabletter til meg, tar de 2 ganger daglig. Smører også med Xylocain gel så det ikke skal svi. Aldri hatt herpes før - ihvertfall ikke som jeg vet om eller har lagt merke til. Kan jo ha gått med dette latent i kroppen selv, så hvor det kommer fra er jo bare tull å spekulere i. Eller at det jeg har trodd har vært gjentatte soppinfeksjoner kan ha vært herpesutbrudd..? Utover dagen i dag er det kommet flere blemmer. 

Akkurat nå føler jeg meg bare skitten og ekkel, og skammer meg veldig, av en eller annen grunn. Men jeg tok mot til meg og fortalte det til kjæresten min, som reagerte helt fantastisk, holdt rundt meg og tørket tårene mine. Kan noen være så snille å fortelle meg at herpes ikke er livets undergang selv om det føles slik nå?

Anonymkode: a570d...2f8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/443787-herpes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk melding fra legen om at prøvene som ble tatt overraskende nok viste kun "vanlig slimhinneflora". Litt rart, da jeg fikk 10-11? sår nedentil som kunne minne om munnskold/sprukne kviser. Alle startet som en slags "kul" eller forhøyning under huden. Så "sprakk" de, tørket de inn og grodde. Kun på de ytre kjønnsleppene, der den ene også hovnet opp. Ingen svie ved vannlatning, eller hovne lymfeknuter i lyskene som jeg har lest om. Nå, etter 10 dager behandling med Valtrex er alt sammen borte. Noen dager før dette begynte, hadde jeg ubeskyttet sex med min nye kjæreste, men verken han eller jeg har noen gang hatt munnsår eller lignende sår nedentil. Men etter det jeg forstår, kan jo begge ha vært bærere av viruset uten å vite det selv. Og det jeg har tolket før som gjenstridige soppinfeksjoner kan jo kanskje også ha vært herpes? Jeg synes å huske at jeg har hatt 2-3 kløende småsår et par ganger uten å tenke på det som annet enn soppinfeksjon eller kanskje et inngrodd hår. I tillegg var jeg svært sliten, nedkjørt og generelt "uggen" pga stor arbeidsbelastning på jobb før ferien, og jeg tenkte at kanskje det hadde provosert fram et herpesutbrudd. Men nå vet jeg ikke - var jeg dårlig fordi dette var et primærutbrudd (et lite sådant)? Ble prøven tatt for sent, slik at jeg bør gå og ta ny hvis jeg evt får dette på nytt? Hva tenker du om hvordan jeg skal forholde meg, dr Moen? 

Hilsen TS.

Anonymkode: a570d...2f8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/443787-herpes/#findComment-3863141
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...