AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Hei! Jeg er 32 år. Har tidligere gått på P-sprøyte, så jeg kjenner bivirkningene på kroppen min godt. Jeg har imidlertid hatt et opphold på flere år. Første gang jeg begynte på P-sprøyta som tenåring hadde jeg småblødninger i et halvt år, så forsvant det helt. Sist gang jeg startet opp igjen sluttet jeg å ha mensen på dagen. Hadde noen få blødninger den første måneden, men ikke mye. Nå startet jeg på nytt med P-sprøyta 10. juni. Jeg hadde da akkurat hatt mensen, og jeg trodde jeg skulle være sikker fra dag én, men jeg innser at den 10. var aller siste dag med mens, jeg var kanskje til og med egentlig akkurat ferdig. Så reiste jeg til kjæresten (som bor utenlands) og var der i en måned. Vi hadde samleie hver dag fra den 13. Jeg hadde noen småblødninger mens jeg var der, men ikke mer enn hva jeg var vant til fra tidligere med P-sprøyta. Men nå er det annerledes. Jeg har hatt hovne pupper i minst 14 dager nå, såpass at jeg har reagert på det selv. Det er slik de blir før mensen også, men aldri to uker før. Så begynte jeg å blø for noen dager siden. Det er ikke voldsomt mye, det er mindre enn vanlig menstruasjon for meg, så jeg tolker det ikke som mens. Samtidig er det mer enn disse småblødningene, og det stemmer ikke i det hele tatt med hvordan kroppen min tidligere har reagert på P-sprøyta. Det er rødt/ferskere enn feks vanlig mens, og ikke veldig tykt, men litt tykkere enn vanlig blod. Jeg har hatt typisk menssmerter i en to-tre dager nå. Det pleier jeg heller ikke vanligvis ha. Vanligvis pleier det å gå over etter at den første dagen er over. Jeg har ikke tenkt tanken på at jeg kunne ha vært gravid siden jeg jo tok sprøyta, så jeg har ikke tatt noen test heller. Kan det være en spontanabort, eller kan det bære det bare er en fullstendig uvanlig blødning? Og bør jeg da oppsøke lege, når det er så uvanlig fra det jeg tidligere har opplevd med sprøyta? Anonymkode: 0b3fc...859 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443870-p-spr%C3%B8yte-og-bl%C3%B8dninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Det kan være veldig forskjellig hvordan blødningene er med p-sprøyte. Det samme mønster behøver ikke å gjenta seg. Jeg vil mest av alt tro at du hadde en eggløsning som ga deg ømme bryster og så menstruasjonsblødning, men det kan ikke etterprøves. Jeg synes at det vil være lurt å ta en graviditetstest. Er testen negativ, så kan du ikke gjøre så mye annet enn å se det an. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/443870-p-spr%C3%B8yte-og-bl%C3%B8dninger/#findComment-3862385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.