Gå til innhold

Nødvendig for unge kvinner å trene bekkenbunnsmuskulatur?

Anbefalte innlegg

Jeg er 27 år, har ikke barn. Sex ofte.

Kjøpte sånne vaginakuler for å trene muskulaturen i skjeden, men de var så lette at det var null poeng. Bestilte en ny type, den som er mest populær og best i test. Sånne duo-kuler. De sitter helt fin av seg selv, og jeg trenger ikke knipe for å holde de på plass. Kan nåde hoppe og le, men de detter ikke ut. Altså er det vel ikke så mye effekt, annet enn at jeg jo kan knipe litt rundt de, selv om jeg ikke trenger å gjøre det for å holde de på plass. Da slo det meg at det kanskje ikke er nødvendig med slike? Trenger unge kvinner, som ikke har født, å trene bekkenbunnsmuskulatur, eller holder det med sex? Årsaken til at jeg kjøpte dette var forresten for å bli sterkere, å kunne knipe og bli trangere for min partner (han har ikke bedt meg om det, jeg bare fikk lyst), og å få bedre kontroll på orgasmer. 

Anonymkode: 517f1...246

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er spesielt i forbindelse med graviditet og fødsel at kvinner oppfordres til trening av bekkenbunnen, og det jeg vet finnes ikke et spesielt treningsopplegg for yngre kvinner som ikke har født. Oppbygging av muskulatur kan kun være positivt, så det bør du absolutt fortsette med. Det kan forebygge urinlekkasje, skjedefremfall og sikkert være positivt for sexlivet også. Gjør det enkelt og utfør treningen f.eks. mens du skreller potet, venter på bussen eller ser på TV. Du kan sjekke at du bruker rette muskler ved å prøve å stoppe urinstrålen når du tisser. Din partner kan også teste effekten av kniping. Lykke til. Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...