Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tok en eggløsningstest i dag, som viser at jeg har eggløsning i dag. Spørsmålet er hvor lenge sædceller lever? Jeg hadde samleie på søndags kveld. Er det da mulig å bli gravid når jeg har eggløsning i dag , onsdagen? 

Vi er borte fra hveandre perioder.  Og derfor er det vanskelig. Men jeg håper på at muligheten er tilstede. 

Anonymkode: 50a80...344

Fortsetter under...

1 minutt siden, Xtra skrev:

Sædceller skal kunne leve 3-5 dager, så det burde være mulig i hvertfall teoretisk.

Takk for svar. Da er det ihvertfall påvist at jeg har eggløsning i dag. Tidligere enn jeg hadde selv beregnet. Og det er mulig en mulighet for at jeg kan bli gravid med tanke på at sædceller kan leve i 3 til 5 dager. Takk for informasjon. 

Anonymkode: 50a80...344

Mette Moen, Gynekolog

Den fruktbare periode er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen. Hvis denne dagen er 22.august, så har du kunnet bli gravid fra fredag 17.august. Det er største sjanse i de siste tre dager, altså 20. 21. og 22. august.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

PS hva er din alder?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...