AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Hei, jeg var ca 11 uker gravid da jeg fikk blødninger og var på gynekologisk undersøkelse den 24.juli, hvor jeg fikk beskjed at det var en missed abortion. Fikk beskjed om å komme tilbake den 26.juli, og fikk flere runder med cytotec (vaginalt), på sykehuset. Etter endel timer kom det ut det som skulle, visstnok. De tok ultralyd og fikk beskjed om at det var kun noen små rester igjen, som kom til å komme ut av seg selv. Blødde endel i 2-3 dager, med diverse klumper i, men så stoppet blødningene stort sett opp. Kom bare litt spotting av og til når jeg var på do. Etter ca 10 dager fikk jeg en natt kraftige smerter i magen, og i løpet av morgenen etter kom det ut masse klumper samt blødde masse. Fikk komme på kontroll på sykehuset, men de fant ingenting spesielt. Kunne se på ultralyden at det var bittelitt rester igjen,men at det kom til å komme ut av seg selv etterhvert. Fikk beskjed om at blødningene burde avta litt etter litt, i løpet av noen uker. Jeg har nå, omtrent 4 uker etter selve revisioet, fremdeles blødninger. Som en kraftig mens (med klumper på 1-2 cm, med en god del menssmerter, både i rygg og mage. Og jeg føler meg ikke akkurat i toppform. Har ikke feber eller slike ting, men sliter som sagt med menssmerter, litt kvalme og dårlig matlyst. Oppblåst i magen, dårlig form, etc. Oghver gang jeg prøver å «gjøre noe», altså husarbeid, trening, hagearbeid eller lignende, så får jeg sterkere blødninger og det kommer klumper. Så jeg lurer på hvor lenge dette skal fortsette? Bør jeg ta kontakt med sykehuset igjen? Siden de sa at blødningene burde avta i løpet av noen uker? Eller bør jeg bare vente og se det an? Jeg har for øvrig 1,5 times reisevei til nærmeste sykehus. Er jo litt irriterende med disse kraftige blødningene som aldri stopper, når vi gjerne vil prøve å bli gravide igjen så snart som mulig også. Samt at jeg har to barn fra før av å ta meg av, så da er det jo også irriterende å blø såpass kraftig og ha konstante menssmerter hele tiden også. Jeg blir jo liksom aldri helt «i form» igjen. Fikk forresten brev fra sykehuset etter den siste kontrollen, hvor de tok bakterieprøver, og fikk beskjed om oppblomstring av gruppe B streptokokker. Men det har vel ikke noe med blødningene å gjøre? Det stod at det var ufarlig, men at jeg burde ta prøver for det, hvis jeg skulle bli gravid igjen. Dette ble veldig langt skrevet, men håper du har mulighet til å svare meg på dette, og foreslå hva jeg bør gjøre, evt. hva det kan være som gjør at blødningene ikke avtar slik det tydeligvis bør gjøre. Jeg er forresten 34 år. Anonymkode: 2f706...33a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444155-missed-abortion-og-langvarige-bl%C3%B8dninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 Vanligvis blir blødningen etter en abort avtagende fra dag til dag og helt borte i løpet av noen uker, litt avhengig av hvor langt graviditeten var kommet. Nå har det gått ca en måned og jeg tenkte om det kan være en menstruasjon som er kommet? Hvis blødningen ikke blir borte eller vesentlig mindre i løpet av en uke, synes jeg du skal høre med sykehuset. Jeg vil ikke anbefale utskrapning, men evt hysteroskopi hvor man med et kikkertinstrument ser inn i livmorhulen for grundig vurdering. For en sikkerhets skyld, synes jeg at du kan ta en graviditetstest. Du kan gjerne ta f.eks. Ibux eller naproxen for smertene. Jeg håper at det snart ordner seg. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444155-missed-abortion-og-langvarige-bl%C3%B8dninger/#findComment-3865186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.