Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i 8 dager hatt skikkelig hetetokter, syklusen min er nå i eggløsninsuka som jeg kaller det. Har alltid hatt hetetokter da eggløsning har funnet sted, men det har kun holdt på fra noen minutter til ett-to døgn.

Har eggløsningssmerter. Kjente også i går når jeg skulle bøye meg fremover så stakk det skikkelig i høyre eggstokk.  Hadde eggløsningslim i går, så tørr og påstå at jeg har/hatt eggløsning! 

Sammen med disse hetetoktene har jeg veldig økt sexlyst. 

Syklusen min er på 30-35 dager, har regelmessig mens, og jeg er 21år!  

Kan hetetokter å økt sexlyst holde på så lenge i eggløsningsfaen? Eller kan det være noe annet?

Anonymkode: e12d1...6a3

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444182-hetetokter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hetetokter fremkalles når østrogennivået synker. Det kan f.eks. ses i starten av en syklus (de første par dager av menstruasjonen), og det kan forekomme i uken uten p-pille. Ved eggløsningen er østrogen på det maksimale i syklus, og det kan forklare økt sexlyst, men kan ikke forklare hetetokter. Det må ha en annen forklaring.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444182-hetetokter/#findComment-3865583
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...