AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Hei! 30 år og førstegangs gravid i uke 14 + 5. Da jeg våknet i morrest la jeg merke til en hard kul som stakk tydelig ut på venstre side av magen, noen cm under navlen. Jeg lå på ryggen og blæra var helt full. Kulen var på str med en appelsin og hard. Etter jeg hadde vært på do var magen flat igjen. Har lest at full blære kan dytte livmora opp. Prøver å kjenne på magen, men kjenner ingen tydelig kul nå. Men kjenner at magen er mer hard på venstre side og mjuk på høyre. Vet fra tidligere at jeg har fremovervendt livmor og at morkake ligger på fremre livmorvegg i dette svangerskapet. Var på UL i uke 13+6. Alt var i orden og babyen hadde det fint. Jeg er bekymret for at dette kan være et myom. Det har ikke vært observert myom på UL. Har heller ikke hatt det tidligere når jeg har tatt vaginal ul før svangerskapet. Men vet myomer kan vokse i forbindelse med svangerskap, så kanskje det ikke har vært synlig før. Kan det være at livmor ligger mot venstre og at den var den jeg kjente og så tydelig i morrest? Anonymkode: bc199...cc3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444202-gravid-og-kul-p%C3%A5-venstre-side/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. august 2018 Del Skrevet 26. august 2018 Det er veldig vanskelig å uttale seg om hva du har kjent uten å undersøke deg. Det kan være en muskelknute som ikke tidligere har vært observert, men som har vokst i løpet av graviditeten. Du skal på ultralyd når du er ca 18 uker og da kan det avklares. Du kan få lege eller jordmor til å kjenne på livmoren ved neste kontroll. En muskelknute behøver ikke å være et problem, spesielt ikke hvis den sitter på toppen av livmoren. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444202-gravid-og-kul-p%C3%A5-venstre-side/#findComment-3865814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.