Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Er en dame på 52 som har vært veldig plaget med søvnforstyrrelser og hetetokter i overgangsalderen. Fikk først Novofem, men det var tydelig ikke nok hormoner for meg. For ca ett år siden fikk jeg Trisekvens og nå har plagene vært til å leve med inntil jeg de siste tre månedene har fått lange migreneanfall som har vart ca tre dager, i tillegg har jeg fått litt feber. Dette har skjedd på de røde tablettene. 

Legen min vil nå sette meg over på 

Activelle Tab 1 mg/0,5 mg.

Er redd dette er for svak dose. Tror ikke jeg har egne blødninger selv lenger.( Hormonspiral 17 år)

Til å begynne med på Trisekvens fikk jeg også litt oppvåkning av libido, men det ble det slutt på etter kort tid. Det var deilig å føle seg litt "kvinne" igjen.

Har du noen råd til meg? Finnes det andre kombinasjoner som forhindrer migrene , men som gir nok hormoner til å fungere igjen?

Anonymkode: 30a03...1ed

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444273-hormoner-og-migrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Activelle kan være en mulighet, men ikke det jeg først og fremst vil anbefale.

Hvis du fortsatt har hormonspiral, så behold den, få evt en ny innsatt. Så kan du i tillegg få østrogenplaster (25 mikrogram) eller østrogenspray (1 spray)  i minste dose, evt doseøking hvis det ikke er tilstrekkelig effekt.

Vennlig hilsen Mette 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444273-hormoner-og-migrene/#findComment-3866516
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...