Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er 44 år og startet på Cerazette for en måneds tid siden. I løpet av "det første brettet" med piller ble jeg også behandlet 2 ganger for UVI, første gang var symptomene klassiske med hyppig og sviende vannlating, andre gang var ømhet og en slags "krampefølelse" nederst i magen eneste symptom. Jeg ble ferdig behandlet, og kontroll stix etter en uke (i dag) er negativ. Jeg sliter imidlertid fortsatt med en slags krampefølelse nederst i magen, noe som har vedvart siden jeg var ferdig med den andre kuren antibiotika (som da var for 7 dager siden). For 3 dager siden fikk jeg mensen, og jeg lurer på om Cerazette kan bidra til magesmerter av denne type? Blødningen er sparsom, men det betyr vel ikke at jeg ikke kan ha menssmerter? Jeg er vant til menssmerter fra tidligere, men når jeg ikke bruker hormonprevensjon, er de mer i korsryggen. Fikk også veldig ømme bryster en ukes tid før mensen kom.

Kan tilføye at urinprøven min er sendt til dyrkning for sikkerhets skyld, sjekkes også for klamydia selv om jeg ikke har noen andre symptomer som skulle tilsi det. I tillegg har jeg vært utsatt for store psykiske belastninger i det siste, og har antagelig irritabel tarm (plages bl.a. med mye luft), slik at årsakene til smertene kan være flere.

Anonymkode: 630d4...436

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444395-cerazette-og-menssmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke vanlig at Cerazette gir magesmerter. Cerazette hemmer eggløsning, så eggløsningssmerter blir borte. Ved smerter og vannlatingssymptomer bør du henvises til gynekolog for en ultralydundersøkelse for å utelukket cyster på eggstokkene.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...