AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 Skrevet 9. september 2018 Brukes ketamin fortsatt som narkosemiddel? Er det i såfall gjort undersøkelser som skiller effekten av ketamin fra effekten av selve ECT-behandlingen? Anonymkode: fe3bd...313 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 9. september 2018 Skrevet 9. september 2018 Det er et godt spørsmål du stiller. Vanligvis brukes ikke ketamin som narkosemiddel ved ECT nå. Effekten av ECT alene er uansett godt dokumentert i studier. Det har i det siste vært interesse for om kombinasjonen ECT med ketamin-indusert narkose kan gi bedre effekt, slik du er inne på. Resultatene fra disse studiene er foreløpig sprikende. 0 Siter
kupton Skrevet 9. september 2018 Skrevet 9. september 2018 Ketamin brukes som narkosemiddel i noen situasjoner. Aldri brukt ved ECT jeg har utført. I ECT-studier er dette selvsagt ikke brukt. Det er også gjort studier med aktiv ECT vs der pasienten kun har fått narkose. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 Skrevet 9. september 2018 8 minutter siden, kupton skrev: Ketamin brukes som narkosemiddel i noen situasjoner. Aldri brukt ved ECT jeg har utført. I ECT-studier er dette selvsagt ikke brukt. Det er også gjort studier med aktiv ECT vs der pasienten kun har fått narkose. Ok. Leste det var slik man kom på sporet av ketamins antidepressive effekt: En person ble lagt i narkose, med ketamin, for ECT, så svikta noe med teknikken slik at ECT ikke ble gitt, og likevel følte pasienten seg raskt bedre. Anonymkode: fe3bd...313 0 Siter
kupton Skrevet 9. september 2018 Skrevet 9. september 2018 Jeg skrev ikke at det ikke kan ha skjedd, men at det ikke er vanlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.