Gå til innhold

Myom på livmorveggen under graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest lurven

Kvinne 34 år. Gravid i uke 30. Fikk påvist myom på livmorveggen i uke 18, i uke 26 har denne vokst. Kan jeg føde normalt denne gangen ( hadde keisersnitt ved forrige fødsel og ønsker ikke det denne gangen). Når kan jeg jeg evt. få svar på dette og vokser den mer på slutten? Fint om dere kan gi noe svar på dette. Har lett på mange nettsider men ikke funnet noe svar.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Myomer -muskelknuter- kan vokse under graviditet, men mest i starten, noen kan ogsaa vaere ganske smertefulle.

Vanligvis vil de ikke vaere til hinder for foedsel, men det kommer an paa lokalisasjonen. Noen kan faa litt mer bloedning etter en foedsel fordi livmoren trekker seg daarligere sammen, men da kan man gi medikamnter for a hindre for stor bloending.

Du boer faa en samtale med foedeavdleingen for aa faa klarert foedselsmetoden.

Lykke til..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...