Gå til innhold

Er det noen hormonprevensjon man ikke kan bruke sammen med antipsykotika?

Anbefalte innlegg

Er det noen hormonprevensjon man ikke kan bruke sammen med antipsykotika? Jeg lurer på dette da jeg leste i journalen min at det måtte avklares om jeg gikk på hormonprevensjon da noen typer påvirket effekten av antipsykotika eller noe slikt (kan være jeg husker feil). Jeg gikk ikke på noen prevensjon da så jeg hørte aldri noe mer om det, men jeg tenker å begynne snart så det hadde vært greit å vite.

Anonymkode: a9055...cc1

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du nevner ikke din alder og hvilke antipsykotika du bruker, så det er ikke lett å komme med anbefaling. Sannsynligvis kan du bruke det som betegnes 'langtidsprevensjon', dvs. p-stav eller spiral (både hormon og kobberspiral), det anbefales, spesielt til unge jenter. Det gir høy grad av sikkerhet.

Vennlig hilsen Mette

12 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Du nevner ikke din alder og hvilke antipsykotika du bruker, så det er ikke lett å komme med anbefaling. Sannsynligvis kan du bruke det som betegnes 'langtidsprevensjon', dvs. p-stav eller spiral (både hormon og kobberspiral), det anbefales, spesielt til unge jenter. Det gir høy grad av sikkerhet.

Vennlig hilsen Mette

Jeg er 24 år og bruker abilify maintena injeksjon hver 4 uke.

Anonymkode: a9055...cc1

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan ikke se at det er prevensjonsmidelr du ikke kan bruke sammen med Abilify maintena. Med andre ord, du kan også bruke p-piller og gestagen-piller (minipiller). Hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...