Gå til innhold

Nød hjelp! Vivag balanse Erfaring hos noen?

Anbefalte innlegg

Jeg er 31 år gammel og er gift. på andre gang opplevde jeg sånn «cottage cheese» utflod og klør nede til. Da forsøkte jeg å brukte vivag balanse kapsler for 8 dager. da fikk jeg ikke så masse utlfod mens men jeg ser det når jeg stikke kapsle inne. 24T etter det nevnlig nå så fikk jeg masse utflod som jeg har ikke opplevd før, så mye akkurat som mensen. ser ut som alle 8 kapslene har samlet opp alt også kommer ut sammen med «cottage cheese» utflod. Det lukter så vondt at jeg holder på å spy. 🤮😷

Begynte å vær nervøs jeg tenker masse rart, hva om jeg har kreft inne liksom. 😢 Vi har nettopp giftet oss i sommer og prøver oss å få barn så vi var aktiv med samleie det siste.  ringte til gynekologen min men de har ikke noe ledig tid før onsdag neste uke. 

Er det noen av dere som har erfaring med vivag balanse? er det sånn at det kommer masse utflod etter vært? Jeg har ikke noe vondt i magen men det klør litt, har klør litt for mye at huden blør litt. har smørt meg krem som jeg fikk fra gynekolog sist. 

Håper noen kan hjelpe meg her og dele sin erfaring med slik. . Tusen takk for hjelpen. 🙂

Anonymkode: 64fb9...7e5

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det du beskriver som 'cottage cheese' utflod er helt typisk for sopp, og her har Vivag ingen effekt. Vivag inneholder melkesyrebakterier som er den normale flora i skjeden. Du må gå på apoteket og be om soppbehandling i form av stikkpiller og/eller krem. Hvis det ikke hjelper er det lurt å ta en tur til legen for en sjekk. Illeluktende (fiskelukt) og grå, flytende utflod kan være bakteriell vaginose med uheldig sammensetning av bakterier i skjeden. Det du beskriver lyder som sopp.

Vennlig hilsen Mette

Tusen Takk for svar. 🙂  er det noe resept fri man kan kjøpe for soppbehandling? 

Har hatt behandling før sånn AB Kur jeg tok for 4 uker, en kapsel hver uke. Har nå bestilt time hos gynekolog om mer enn ei uke til så må ha noe hjelp først før det. 

Anonymkode: 64fb9...7e5

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen Takk for svar. 🙂  er det noe resept fri man kan kjøpe for soppbehandling? 

Jeg er ikke eksperten, men: Du får Canesten (stikkpille + krem) uten resept på apoteket.

Anonymkode: 021f3...c83

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...