Gå til innhold

flerkjernede embryo i livmoren min etter IVF behandling

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 29 år gammel og har prøvd å bli gravid i 6 år, 3 vellykket forsøk med ivf (ICSI) med ingen positiv svar. Nå er jeg under behandling av fjerde forsøk med ivf som jeg har fått et embryo tilbake i livmoren. Men jeg fikk vite av gynekologen at embryo som er satt tilbake har delt seg i 8 celler og gjennom kamera har de klart å se at et eller to celler har 2 kjerner. Hun sa i tillegg at hvis embryo klarer å feste seg i livmoren så klarer de cellene stor sett selv å bli normale og det kan bli normale baby av disse også. Det fikk meg til å bli litt bekymret og tenkte å skrive et innlegg her. Er det noe å være bekymret for, kan det være fare for at babyen ikke kan være normal?hva kan jeg gjøre etter at graviditetstesten blir positiv. er det noe sted man kan dra til oppfølgning?hva kan jeg gjøre i neste forsøk eventuelt?er det noe genetisk test som kan tas før embryo blir satt tilbake i livmoren min. Jeg vil informere i tillegg at 2 brødrene til min mann døde når de var bare 30-40 dager gamle etter fødsel, jeg fikk vite at de ikke var helt normale, men jeg trodde det skyldes mere fordi foreldrene hans er fetter og kusine. Han har i tillegg 2 onkel som har normal kropp og oppførsel men de har litt vanskeligheter til å kunne konsentrere seg alltid. Men det er snakk om veldig lite som ikke synes i det hele tatt. Jeg og min mann er helt friske mennesker med sunt kosthold og liv.

Anonymkode: 5da50...77b

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Her er det snakk om celler, og du kan ikke slutte noe om hva det kan utvikle seg til. Det er 'bare' å se det an og håpe på at alt går bra. IVF-avdelingen vil helt sikkert gi deg råd med på veien om du skal ha ekstra oppfølging. De vil også kunne gi deg råd videre frem, hvis det ikke lykkes denne gangen heller. Genetiske testing av din mann og deg kan bli en mulighet, men jeg vet for lite om dere. Lykke til, vennlig hilsen Mette

Hei igjen! det ble ikke noe graviditet ved dette forsøk heller! Jeg har snakket med gynekologen min angående genetiske tester av oss og hun mener det tar flere måneder å få svar på det! kjenner du til noe sted som man kan ta disse testene? kjenner du til noe bra ivr klinikk i Norge eller utlandet? takk på forhånd

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...