Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg satt inn p-stav i april, etter dette har jeg lagt på med 11 kg. Jeg leser at vektoppgang er en bivirkning. Jeg er overvektig fra før pga lavt stoffskifte og medisiner som jeg tar for bipolar lidelse. Er det slik at jeg bare vil fortsette å gå oppover ? Jeg spiser ikke noe anderledes enn det jeg spiste før. Jeg har også mistet mensen helt, vil den komme tilbake som normalt eller bil den bli uregelmessig etter fjerning?

Anonymkode: 5c82f...f5e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444746-fjerning-av-p-stav-og-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

I  p-staven finnes bare hormonet gestagen som i noen tilfeller kan føre til vektøking, men vektoppgang kan også skyldes andre forhold som du omtaler.

Man kan aldri forutse hvilke bivirkninger den enkelte kvinne opplever. Du har vært heldig som har mistet menstruajsonen totalt. Du kan regne med at menstruasjonen blir som før, hvis staven fjernes. Effekten av staven forsvinner i løpet av noen dager/uke når den fjernes. Hvis du helt vil unngå hormoner, er kobber-spiral en mulighet.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...