Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mensen Onsdag 19.09 og ble ferdig Tirsdag 25.09. I dag virket det som mensen startet på nytt, da jeg våknet var det mye blod, svake menssmerter, kvalme, ømme brystvorter og jeg er fryktelig følsom gråter av ingenting. 

Kan mensen plutselig starte på nytt 3 dager etter den er ferdig? Eller hva kan dette være? 

Jeg er er 21år, og går ikke på noe prevensjon! 

Anonymkode: 53389...893

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444754-bl%C3%B8dning-etter-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Når hadde du menstruasjon forrige gangen? startdato? Kan graviditet utelukkes?

Vennlig hilsen Mette

I August hadde jeg mens fra 02.08 til 08.08, nå i September hadde jeg mens fra Torsdag 19.09 til Tirsdag 25.09. 

Har ikke tatt graviditetstest fordi jeg ikke har hatt tanken på graviditet. 

Men er litt bekymringsfullt å plutselig begynne og blø 3 dager etter endt mens!

Mette Moen, Gynekolog

Du fikk menstruasjon ca 17 dager 'over tiden'. Da må man tenke på om man kan ha vært gravid (kvalme og ømme bryster) og har en spontanabort på gang. Ta en test, den kan være positiv noen tid etter en abort. Søk lege hvis blødningen øker på, se det an hvis blødningen minker.

Vennlig hilsen Mette

23 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Du fikk menstruasjon ca 17 dager 'over tiden'. Da må man tenke på om man kan ha vært gravid (kvalme og ømme bryster) og har en spontanabort på gang. Ta en test, den kan være positiv noen tid etter en abort. Søk lege hvis blødningen øker på, se det an hvis blødningen minker.

Vennlig hilsen Mette

Tanken på graviditet har faktisk ikke slått meg om jeg skal være ærlig. Men jeg burde vel ha skjønt at jeg burde ta en test da det gikk så mange dager over tiden. Tar en gravididetstest på Mandag og sjekker. 

Opplevde i dag at smertene er veldig sterke, syns det kjennes litt ut som svake rier.. Var på do for ca 15min siden, og da kom det en svart tjukk klump ut ( aldri opplevd før) så mulig det kanskje da er en spontanabort? 

Annonse

10 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det kan lyde som an abort. Du er 21 år og bruker ikke prevensjon? ønsker du å bli gravid?

Vennlig hilsen Mette

Ja, det stemmer! Jeg å samboeren har pratet om og få barn, derfor bruker vi ingen prevensjon. Men vi stresser ikke med at jeg skal bli gravid, vi tenker at det skjer da det skjer :) 

Mette Moen, Gynekolog

Da er det jo meget sannsynlig at det er en abort på gang. I din alder blir man meget lett gravid. Jeg synes at det vil være lurt og få det avklart. Søk lege hvis det blir mye blødning eller smerter, vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...