Gå til innhold

Underlivet etter en vacumfødsel

Anbefalte innlegg

Gjest 2001mamma

Min fødsel endte i vacum.

Den påfølgende måneden hadde jeg veldig, veldig vondt i underlivet. Klarte nesten ikke å sitte, og hadde store smerter i perioder.

Jeg var ikke forberedt på at det skulle gjøre så vondt, og nå lurer jeg på om det kan ha nor med sugekoppen og gjøre. Jeg kjenner ingen andre som har hatt sugekoppfødsel, og kan derfor ikke sammenligne med noen. (Ikke at det har så mye å si da, jeg bare lurer)

Er det noe i det, eller er det bare jeg som har denne erfaringen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44477-underlivet-etter-en-vacumf%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det sånn etter at Idar var født. Han ble tatt med sugekopp, og jeg revnet og ble klippet en masse. Hadde forferdelig vondt i lang tid etterpå.. Første gang det ikke gjorde vondt å ha sex var da guttungen var 8 måneder gammel! Da feira vi.. ;-) Og det har blitt helt bra igjen heldigvis, man kan verken se eller merke noen forskjell.

Har hatt en vanlig fødsel etterpå, og da jogget jeg rundt en time etter og var i kjempeform fysisk sett! Hadde ikke smerter i det hele tatt etterpå. Om årsaken er at jeg slapp vacumet eller at det var fødsel nummer to vet jeg ikke da..

Trine Endsjø, jordmor

Vanligvis hvis man skal bruke sugekopp/vakum for å hjelpe barnet ut, så blir det til at man klipper litt i mellomkjøttet i tillegg. Såret etter slik klipping kan gjøre mer vondt enn etter revning. Du vet kanskje selv hva som ble gjort i forbindelse med forløsningen. Hvis du ikke har vært på etterkontroll hos jordmor eller lege, bør du absolutt få time til dette. Der kan du ta opp dette og bli undersøkt med tanke på sårhelingen osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...