Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor normalt er det å ha mensmurringer rundt denne tiden? Merker idag at det føles ut som mensen skal komme hvert øyeblikk og den følelsen er ikke behagelig å ha overhodet :( 

gjør ikke direkte vondt og har ikke takvise smerter men mer som en underliggende murring.. stråler litt ut i lysken og låret på ene siden... er jo sikkert bare voksesmerter, ikke sant? Har morkaken liggende over åpningen (mormunnen?!) og var derfor inne på UL på grunn av blødninger  om det har noe å si for murringene.

blir jo så bekymret... 32 år,2 gangsfødende og 13+2 (har fått bekreftet liv og normale funn på ultralyd 12+0). 

Anonymkode: 88841...f54

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444837-mensmurringer-og-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Har vi ikke snakket om dette tidligere? Hilsen Mette

Jeg fant tråden:

32 år gammel, gravid med nr 2 (var sist gravid for 10 år siden) og er 12+1 idag. 

Er det faktisk kynnere jeg har allerede?! 

De er ikke vonde,varer heller ikke særlig lenge men livmoren (som jeg har kjent allerede lenge) blir hard. Dette kan jo bare være kynnere i mitt hode men var ikke dette veldig tidlig? Er det «farlig» med kynnere så tidlig? Bør jeg roe ned? 

og det svarte jeg:

Jo, det er tidlig. Hvis det fortsetter, vil det nok være en ide å få sjekket livmorhalsen omkring uke 16. Før den tid har det ikke hensikt. Behandling med hormon (progesteron) for å roe ned eventuelle sammentrekninger er diskutert.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...