Trondheimsfrue Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Hei! Jente 26 år, sluttet med p-piller i juni, på tredje «prøve-måneden». Opplever at jeg kan kjenne murring (jeg opplever det som EL murring) feks mandag-tirsdag en uke (ca to uker første blødningsdag), så kommer det slimete utflod flere dager senere (fredag-lørdag). Sykluser vært på 28, 28 og 31dager. Prøvd med EL tester denne syklusen, men den ble aldri positiv. Vil du anslå at jeg har EL siden syklusene er relativt stabile i lengde? Og hva er det med murring flere dager før slimete utflod (ingen murring da)? Prøver kroppen på en EL, men ikke får det til første gangen, så den prøver på nytt noen dager senere?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444864-kr%C3%B8ll-med-syklus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 5. oktober 2018 Del Skrevet 5. oktober 2018 Hvis du har regelmessig syklus, så er det 95% sikkerhet for at du har eggløsning. (De siste 5% kan ha eggløsning i neste syklus). Slimet utflod kommer typisk i de fruktbare dager som er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er ca 14 dager før neste menstruasjon. Jeg kan ikke forklare murringene, det er neppe 'forsøk på eggløsning' som ikke lykkes. Når man er i en prøve-fase som du beskriver, blir man veldig oppmerksom på alt som skjer med kroppen og prøver å relatere det til eggløsning eller kommende menstruasjon eller meget tidlig graviditet. Jeg anbefaler å ta det litt med ro og ikke styre så mye med tester og timing. Samleie 2-3 ganger i uken er optimalt for å treffe de fruktbare dager. Du er i en gunstig alder for å bli gravid, men likevel er det 'bare' ca 25% sjanse per måned. Lykke til, vennlig hilsen Mette PS du husker å spise folat? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444864-kr%C3%B8ll-med-syklus/#findComment-3871424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.