Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trodde jeg aldri kom til å skrive et innlegg om dette, men nå den siste uken har det vært ekstremt mye liv inni der. Dult, hikking og romstering overalt i magen. Det har heller vært stille tidligere..! Er 33 uker i morgen. Er det noe å bekymre seg for? Trodde aldri man skulle trenge å bli bekymret for økt liv!?

Anonymkode: 37596...4d5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444901-mye-liv-plutselig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bare hørt det at et FOR aktivt foster kan være et tegn på at det er stresset og ikke har det bra? Ligger det noe i det?

Anonymkode: 37596...4d5

Da jeg var gravid for 20 år siden, syntes jeg bevegelsene var veldig rare sammenliknet med forrige svangerskap og nevnte det for legen jeg gikk til kontroll hos. Hun sa at det var mange som lurte på om det kunne være noe "feil" med bevegelsene, noen følte f.eks. at det kjentes ut som fosteret hadde krampeanfall. Derfor hadde hun spurt en spesialist om det var noen bevegelser som kunne være et dårlig tegn.

Svaret var at det ikke var noen kjente sammenhenger mellom fosterbevegelser og negative tilstander. Spesialisten så på alle bevegelser som positive. 

Min egen undring skyldtes trolig at han lå med ryggen mot mageskinnet mitt og lemmene innover. Derfor kjente jeg ikke typiske spark mot magen, slik jeg hadde gjort i første svangerskap.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444901-mye-liv-plutselig/#findComment-3871854
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...