Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

J19

Har gått på ppiller de siste 4 årene, og har alltid vært flink til å ta pillene til rett tid. Har vært noen ganger hvor jeg har glemt å ta pillene en dag, men har som regel gått fint og ikke vært noe problem. 

Helt til nå. Har vært så glemsk at jeg glemte å ta en pille for to uker siden, da fikk jeg mellomblødninger dagen etter. Hadde det i 3-4 dager, tenkte ikke stort over det annet enn at kanskje det er i den tiden jeg skulle få mensen uansett så da tok jeg en 5 dagers pause. 

I den tiden jeg skal ha mensen eller har hoppet over den for lenge har det vært normalt for meg med mellomblødninger til jeg tar pause, å da stopper mellomblødningene når jeg er ferdig med mensen. 

Igår glemte jeg en igjen, så da fikk jeg småblødninger idag, tok en dobbel dose siden det står i bruksavisningen at man skulle gjøre det dersom man glemmer det en dag, men nå blør jeg "mensen" igjen. Er dette normalt? har jo aldri vært på den måten før at jeg får mensen dagen etter og det kan jo ihvertfall ikke være normalt når det er 2 uker siden jeg hadde denne mensen sist. 

Vurderer selvfølgelig å gå over til p-stav nå siden jeg tydeligvis klarer å glemme dette ofte, men jeg tenker jo at det kan umulig være normalt å skulle blø så ofte av den grunn? 

kan nevne at jeg går på Oralcon, og har gått på den de fire årene.

Anonymkode: d6cc6...422

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444902-klusset-med-ppillene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil også nevne at jeg har hatt en del ubehag (ikke smerter) i nedre del av magen, rundt der livmoren er, murringer i korsryggen og generelle symptomer på uvi (hadde heller ingen utslag på uvi eller nyrebekkenbetennelse). Legen har "kjent" på livmoren, og "klemt" men alt var normalt ifølge han. Har også tatt tre klamydiatester (2 med urinprøve, og en der man tar en bomullspinne i skjeden), der testet jeg også for mycoplasma, var ingen utslag på noen. Ønsker nå å få en time hos gynekolog, da jeg er redd disse plagene har noe med denne "mensen" å gjøre.

Er jo utrolig forvirrende å vite å det bare er ppillene som gjør dette, eller om det faktisk er noe som er galt nå. 

Anonymkode: d6cc6...422

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444902-klusset-med-ppillene/#findComment-3871806
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hos noen går det greit å glemme en p-pille, for andre blir det lett tull med blødningene. Det virker som at p-pille ikke er det ideelle for deg, så p-stav eller hormonspiral vil kanskje være et bedre alternativ. Du behøver ikke å komme til gynekolog for vurdering, din fastlege kan sikkert både undersøke deg og gi deg råd.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444902-klusset-med-ppillene/#findComment-3871826
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...