Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går igjennom noe som sannsynligvis er en spontanabort nå, har blødd siden lørdag.. Jeg er/var 6 uker på vei, idag var jeg hos legen og tok hcg måling som jeg får svar på imorgen. Legen utførte også en utvendig ultralyd som han utførte oppå vulva altså ganske langt nede og det har jeg aldri vært borti før. Jeg har 4 graviditeter bak meg, og 3 barn.. er dette riktig eller gjorde han  feil ? Trodde det ble tatt over skambeinet ikke oppå vulva og nedover..ikke rart han ikke så noe tenkte jeg. Jeg er også kvalm av og på, er dette normalt ? Har ikke hatt noen smerter, bare blødninger som har vært som en litt kraftig mens. Takk for svar. 

Anonymkode: cfa0c...ade

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det finnes forskjellige prober (lydhoder) for å utføre ultralyd. Det er mulig at legen (fastlegen ?) bare har en probe til utvendig ultralyd. Den kan også settes på vulva, hvis man ikke har en vaginal probe som er det vanlige ved tidlig graviditet. Du kan fortsatt ha svangerskapshormon i deg som gir deg kvalme. En enkelt HCG måling sier ikke så mye, man må ha minst to målinger med noen dagers mellomrom for å se hvilken vei det går. Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...