Gå til innhold

Eggløsning, slimklump og ivf

Anbefalte innlegg

Solskinnsstrålen89

Hei! Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravid i snart 2 År og jeg opplever at eggløsningen min er noe varierende selvom alle prøver jeg har tatt tilsier jeg har eggløsning. Denne syklusen og forrige syklus opplevde jeg eggløsnings smerter, ikke direkte eggløsnings slim men noe som minnet mer om en slimklump ca syklus dag 11-12. Har syklus som svinger mellom 27 og 29 dager. Vi hadde sex både dag 11 og dag 13 og 15. Har du noe formening om hva denne slimklumpen er?  Kan det være et godt tegn med eggløsningssmerter og denne klumpen eller burde det undersøkes nærmere? Jeg er 29 år og har ingen barn fra før og har fått godkjent ivf i løpet av 2018. Skal også ha forsamtale til ivf på torsdag 11. Og venter mens lørdag 13. Hva gjør jeg dersom jeg mot all formodning skulle være gravid nå og dette ikke er synlig på graviditets test før forsamtale? 

Håper du kan hjelpe meg:) 

mvh

jente 29 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444934-eggl%C3%B8sning-slimklump-og-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du behøver i all fall ikke undersøkelse for det du beskriver. Smerter og eggløsningsutflod (klump) er jo gode tegn. Syklus på 27 til 29 dager er også fint. Man setter ikke i gang stimulasjon til IVF før man har sikret et du ikke er gravid. Så det er bare å håpe, enten på spontan graviditet eller vellykket IVF. Du er i en gunstig alder for at det skal lykkes.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...