Gjest mums Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Ble skilt i 1994, etter 7 års ekteskap og to barn. De er i dag 8 og 10 år. Etter skilsmissen tok eksmannen bena fatt og flytta utenlands. Det var først meningen at det bare var for tre år til han kom ovenpå økonomisk visstnok. Vel, det ble jo altså permanent med den sorg det har påført mine barn. Han har hatt kontakt med dem, men når han bor så langt avsted blir det jo ikke noe normalt pappaforhold. De siste årene har de også vært hos ham to uker i sommerferien i hans nye hjemland. Ellers i året så kommer han hit for å ha samvær. Men det blir jo heller sporadisk og vi vet alldri når han kommer neste gang. Det er ikke uvanlig med 5-6 mnd i mellom hver gang. Men det er tross alt bedre enn ingenting. Jeg har vært mange runder med denne mannen hos advokat , familiekontor ol. Da for å få til litt greiere avtaler. Helst en skriftlig samværsavtale. Men det har vært nytteløst. Dvs vi har kommet til en viss enighet men noe skriftlig avtale har vi alldri fått til dessverre. Han vil ha det slik helst tror jeg. Alt skal passe han og hans liv. Nå vil han ha deling av reisekostnadene i flg. den nye loven som er kommet. Noe jeg finner dypt urimelig i forhold til sakens fakta. For øvrig er jo loven blitt spyttet ut uten å ta hensyn til alle tilfeller (det må jo alltid være noen som faller mellom stolene) Det var altså han som flyttet fra barnas bosted. Nå vet jeg av erfaring at vi sikkert ikke blir enige selv om dette. Jeg har lyst til å la saken gå til avgjørelse hos fylkesmannen hvis jeg får han med på det da. Men hvordan arbeider en fylkesmann? Får vi begge legge frem sakene våre før han eller hun tar en avgjørelse? Hvordan tror dere jeg vil komme ut av det? Takknemlig for alle råd og tips. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44513-r%C3%A5d-%C3%B8nskes-fra-solveigmflere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordmann Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Hos fylkesmannen skal dere redergjøre skriftlig først. Om de anser det som nødvendig, må dere i tillegg forklare dere muntlig. Men det er dessverre slik at dette er en tapt sak for deg. Du skal være med på å dele reisekostandene. Dersom du ikke får han med til at saken behandles hos fylkesmannen, bør du ikke la den gå til tingretten. Der vil du tape, og du vil trolig også få hans saksomkostninger. Jeg er helt enig med deg, det burde vært slik at den som flytter - uten barna - er den som burde betale for dette. At den som blir igjen straffes på denne måten, er helt sinnsykt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44513-r%C3%A5d-%C3%B8nskes-fra-solveigmflere/#findComment-167716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nyco Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Hos fylkesmannen skal dere redergjøre skriftlig først. Om de anser det som nødvendig, må dere i tillegg forklare dere muntlig. Men det er dessverre slik at dette er en tapt sak for deg. Du skal være med på å dele reisekostandene. Dersom du ikke får han med til at saken behandles hos fylkesmannen, bør du ikke la den gå til tingretten. Der vil du tape, og du vil trolig også få hans saksomkostninger. Jeg er helt enig med deg, det burde vært slik at den som flytter - uten barna - er den som burde betale for dette. At den som blir igjen straffes på denne måten, er helt sinnsykt. Nei det stemmer ikke, dette har noe med inntekt å gjøre også. Husker ikke de eksakte reglene på dette området, men det er i alle fall ikke slik at saken er tapt slik du sier Nordmann. Jeg vil tro at det går an å få nærmere informasjon hos trygdekontoret, familievernkontoret etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44513-r%C3%A5d-%C3%B8nskes-fra-solveigmflere/#findComment-167722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg ville anbefale deg å oppsøke en forening, eller et familievernkontor... Kunne jo foreslå www.f2f.no, kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44513-r%C3%A5d-%C3%B8nskes-fra-solveigmflere/#findComment-170066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.